آذربایجاناخبارایران

مجله «آذربایجان- سرزمین آتش» برای گردشگران ایرانی انتشار یافت

مجله ای بنام «آذربایجان- سرزمین آتش» توسط سفارت جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران از سوی شرکت توریستی «الیگشت» به زبان فارسی به چاپ رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، در این مجلی علاوه بر ظرفیت گردشگری شهر باکو، پایتخت آذربایجان، پتانسیل نوریستی شهرستانهای کشورمان نیز انعکاس یافته است. افزون بر این اطلاعاتی کامل در مورد روش آشپذی آذربایجان و سنن کشورمان در مجله فوق الذکر منتشر گردیده است.

در این جمله اطلاعات زیادی در مورد اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، آثار معماری، موزه ها و طبیعت آذربایجان در اختیار خوانندگان قرار داده شده است.

در بخشی از این مجله در مورد اطلاعاتی از جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان آمده است: جمهوری خودمختار نخجوان از سرزمین های باستانی آذربایجان می باشد. نخجوان که با ایران هممرز است، به لحاظ آثار تاریخی، طبیعت و موقعیت جغرافیایی برای گردشگران از جذابیت بسیاری برخوردار است

مطالب جالبی از برگزاری ویژه عید نوروز و چهارشنبه آخرسال در آذربایجان در این مجله منتشر شده است.

در مجله مذکور در مورد « برجهای شعله»، «کتابخانه ملی ادبیات آذربایجان به نام نظامی گنجوی»، موزه های فرش، « کاخ شیروان شاه»، «آتشگاه» و سایر آثار تاریخی- فرهنگی که از توجهی ویژه توریستها برخوردار هستند، اطلاعات مفصلی به طبع رسیده است.

لینک خبر:

http://azertag.az/xeber/990596

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا