آذربایجاناخبار

زندانی معترض به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان: «حجاب دستور خداست. نمی توان آن را ممنوع ساخت»

دو تن از زندانیان حجاب که آزاد شده اند مصاحبه ای با سایت اسلام آذری. آذ انجام داده اند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، دو تن از زندان حجاب به نام های واحد لَلَکیشی یف و داداش ولیف که در سومین تظاهرات با عنوان «آزادی برای حجاب» در پنجم اکتبر سال 2012 م. بازداشت و با حکم دادگاه نریمانف باکو به 2 سال زندان محکوم شده بودند، چند روز پیش آزاد شدند.

داداش ولیف در مصاحبه با سایت اسلام آذری. آذ می گوید: «حجاب دستور خداست. نمی توان آن را ممنوع ساخت. اعتراض به این ممنوعیت را قانونی می دانم. این بازداشت ها نمی تواند ما را از راه مان بازدارد و ما را بترساند.»

وی ادامه می دهد: «خداوند به تمامی مومنینی که حمایت های مادی و معنوی خود را از زندانیان حجاب و خانواده های آنان دریغ ننمودند، کمک نماید. بنده از تمامی آنان تشکر می کنم.»

واحد لَلَکیشی یف نیز در این مصاحبه گفت: «در تظاهراتی که در پنجم اکتبر سال 2012 م. در اعتراض به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان برگزار شد شرکت کردم و بازداشت شدم. از این کار خود پشیمان نیستم. خدا را شاکرم که نام ما هم در لیست روحانیون و مومنینی که قبل از ما در راه اسلام و به ویژه در اعتراض به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان بازداشت و زندانی شده بودند، ثبت شد. معتقدم، این اعتراضات به ممنوعیت حجاب نتیجه داد و مصیر مردانف [وزیر آموزش پیشین جمهوری آذربایجان] از پستی که برای آن شایستگی نداشت، برکنار شد.ما لغو تمامی محدودیت ها و ممنوعیت های حجاب را خواستاریم و امیدواریم در نزدیک ترین زمان ممکن این خواسته ی ما عملی شود.»

این زندانی حجاب از تأثیر مثبت روحانیون حجاب به ویژه آبگل سلیمانف در زندان نیز سخن به میان آورده و می گوید: «حاج آبگل در اوایل زندانی شدن خویش گفته بودند، «زندان برای ما گلستان است». بلی، امروز عالمان ما زندان را به گلستان تبدیل کرده اند. من خودم با بضاعت اندکم توانستم دو نفر از زندانیان را نماز خوان کنم و به دین متمایل سازم. معتقدم، روحانیون ما افراد بسیاری را در زندان اصلاح خواهند کرد و با دین آشنا خواهند نمود. رهایی زندانیان نیز در روی آوردن به دین است.»

انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا