آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعکسعمومی

متخصص جنگ‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین اسیر شد/ تصویر

رسانه‌های ترکیه تصاویری از نظامی آمریکایی اسیر شده در اوکراین به دست نیروهای روسیه منتشر کرده‌ اند که نشان می‌دهد او کارشناس جنگ‌های شیمیایی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یک شبکه تلویزیونی در روسیه گزارشی ویدئویی از دو نظامی آمریکایی به نام‌های اندی هوین و الکساندر درویک منتشر کرد که هفته گذشته و هنگام همراهی با نیروهای اوکراینی در درگیری مقابل ارتش روسیه اسیر شده بودند. این دو پس از چند ساعت مخفی شدن در پناهگاهی، مجبور به تسلیم خود شده بودند.

در این تصاویر ویدئویی اندی هوین یکی از نظامیان سابق آمریکایی توضیح می‌دهد که خودش و الکساندر درویک در کنار نیروهای اوکراینی در نزدیکی شهر خارکف مشغول جنگیدن علیه ارتش روسیه هستند. نیروهای ارتش روسیه توانستند بر مواضع ما سیطره پیدا کنند و در نتیجه مجبور به عقب نشینی شدیم. پس از آن نیز ما چندین ساعت مخفی شدیم، اما در نهایت مجبور به تسلیم خود به نیروهای روسی شدیم.

در همین چارچوب، شبکه تلویزیونی اودا تی وی ترکیه در گزارشی با اشاره به دستگیری این دو نظامی آمریکایی، عکسی از الکساندر درویک منتشر کرده که روی سینه اش نشان یگان جنگ‌های شیمیایی و بیولوژیکی آمریکا قرار دارد.

الکساندر درویک 39 ساله از کهنه سربازان ارتش آمریکا ذکر شده است.

مقامات روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که آمریکا در اوکراین، 46 مرکز تولید تسلیحات میکروبی و شیمیایی داشته که اندکی پیش از شروع جنگ روسیه و اوکراین این لابراتوارها بسته شده اند.

گفتنی است، پیش از این نیز اطلاعاتی مبنی بر این که هانتر بایدن، فرزند جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا، حمایت مالی لابراتوارهای شیمیایی و میکروبی فعال در اوکراین را بر عهده دارد، منتشر شده بود.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا