آذربایجاناخبار

مطبوعات آمریکا: «هواپماهای ناتو در جمهوری آذربایجان سوخت گیری می کنند و تجزیه طلبان اوکراین را بمباران می کنند»

«هواپیماهای نظامی ناتو در آذربایجان سوخت گیری می کنند و تجزیه طلبان اوکراین را بمباران می کنند».

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سایت «ویرچوآل. آذ»، این خبر را برخی رسانه های جمعی آمریکا، مولداوی و روسیه منتشر کرده اند.

به نوشته ی نشریه ی «actulitati.md»، هواپیماهای جنگی که خانه های اهالی غیر نظامی در شرق اوکراین را بمباران می کنند، با علائم شناخته شده ی نیروی هوایی اوکراین پرواز می کنند. پرواز این هواپیماها تا پایگاه های هوایی آذربایجان، رومانی و مولداوی رهگیری شده است. در این پایگاه ها به هواپیماهای مذکور سرویس فنی ارائه شده و تجهیز (مسلح) می شوند. ممکن است، خلبانان بعضی از این هواپیماها لهستانی و یا حتی اسرائیلی باشند.

جِفری اووِست خبرنگار کانادایی که نوع این هواپیماها را مورد بررسی قرار داده است، می گوید: «این هواپیماها از پایگاه هوایی ناتو و مکان های دیگر به هوا بلند می شوند».

هواپیماها هم چنین هنگام نشست و برخاست در فرودگاه های کهنه – بلااستفاده ی آذربایجان رهگیری شده اند. در خصوص این پایگاه های هوایی در سال 2012 م. خبرهایی در مطبوعات درج شده بود مبنی بر این که در صورت حمله ی [رژیم] اسرائیل به ایران، استفاده از این پایگاه های جمهوری آذربایجان برنامه ریزی شده بود.

نشریه ی مذکور اضافه می کند، در آذربایجان، ذخایر تسلیحاتی آمریکا وجود دارد. این تسلیحات در ژوئن سال 2010 م. با کشتی جنگی «Qreyfer»آمریکا به بندر پوتی گرجستان آورده شده است و توسط کامیون های باری به پایگاه های آذربایجان منتقل شده است.

انتهای پیام/د

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا