آذربایجاناخبارایران

قدردانی جمهوری آذربایجان از کمک های ایران به آوارگان جنگی این کشور

«علی حسن اف»معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس کمیته دولتی امور آوارگان جنگی این کشور از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به آوارگان جنگی آذربایجانی در دوره جنگ قره باغ، قدردانی کرد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از کمیته دولتی امور آوارگان جنگی جمهوری آذربایجان، حسن اف در دیدار «حسن صفاری» معاون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه دوستی و برادری واقعی همیشه در روزهای سخت ظاهر می شود،افزود: کمک های بشردوستانه کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و جمعیت هلال احمر ایران به جمهوری آذربایجان در روزهای سخت این کشور در دوره جنگ قره باغ ماندگار است.
حسن اف افزود: در آن سال های سخت برای جمهوری آذربایجان ، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش از همه به کمک آوارگان جنگی ما شتافت و با ارائه کمک های انساندوستانه هفت شهرک چادری در شهرستانهای بیله سوار ، ساعتلی و صابرآباد ایجاد کرد که در آنها نزدیک به ۵۰ هزار آواره جنگی آذری اسکان یافتند .
وی به روابط ممتاز جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و گسترش بیش از پیش همکاری های در همه حوزه ها اشاره کرد و همچنین گفت: همکاری های دو کشور نباید فقط در حوزه های اقتصادی بلکه در عرصه بشردوستانه نیز توسعه یابد .
حسن صفاری معاون رئیس هلال احمر کشورمان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاری با جمهوری آذربایجان در همه حوزه ها از جمله عرصه کمک های بشردوستانه است .
وی با قدردانی از حمایت های دولت آذربایجان از فعالیت مرکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در این کشور، آمادگی تهران برای تبادل تجربه در زمینه امداد و نجات در حوادث غیر مترقبه ، امور توان بخشی ، کمک به معلولین و بیماران نیازمند را اعلام کرد.
صفاری به فعالیت بیمارستان های جمعیت هلال احمر ایران در ۱۴ کشور جهان اشاره کرد و بر ضرورت و اهمیت گسترش فعالیت این نهاد بشردوستانه در جمهوری آذربایجان تاکید کرد .
توسعه خدمات تخصصی و گردشگری سلامتی، امضای تفاهمنامه جدید و توسعه همکاری ها در بخش بهداشت و درمان از موضوع های مورد مذاکره در این نشست به شمار می رود.
معاون جمعیت هلال احمر کشورمان جمعه گذشته برای دیدار ۳ روزه و بررسی راهکارهای همکاری دوطرف در حوزه بشردوستانه وارد جمهوری آذربایجان شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا