اخباراردبیلایران

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل: بی‌توجهی به نیازهای فرهنگی عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: جامعه نیازمند ترویج مبانی فرهنگی بوده تا به بلوغ مدنظر دست یابد و چنانچه این موضوع مورد بی‌مهری قرار گیرد، زیان‌های جبران ناپذیری در کمین خواهد بود.

به گزاش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در همایش «هادیان نور» که در سالن فرهنگی، هنری ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: جامعه نیازمند فرهنگ حقیقی بوده تا به بلوغ مدنظر دست یابد و چنانچه این موضوع مهم مورد بی‌مهری قرار گیرد، زیان‌های جبران ناپذیری در کمین خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حوزه فرهنگ در بسیاری از شاخص‌ها از جمله افزایش تعهد کاری و اخلاق‌مداری به شکل مناسبی عمل خواهد شد و به منظور دستیابی به سیاست‌های مدنظر با اتکا به مشارکت جمعی و افزایش کار گروهی از توجه به محورهای فرهنگی نباید غفلت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ادامه داد: کشورهای پیشرفته و موفقی که توانستند در بسیاری از حوزه‌ها نمره قابل قبولی را کسب کنند از پرداخت به مسئله فرهنگ غافل نبوده تا در مسائل مرتبط با فرهنگ جامعه خود به بلوغ دست یابند.

عاملی با اشاره به اینکه متبلور شدن شاخص‌های فرهنگی به شکل حقیقی از نیازهای جامعه است، افزود: هرگونه کوتاهی در این موضوع به نسل آینده و کنونی خسران وارد خواهد کرد و باید این مهم را در اولویت قرار داد.

وی بیان کرد: با توجه به تأثیرگذاری بسیار مهمی که آموزش و پرورش در تربت آینده‌سازان جامعه و رشد علمی و فرهنگی آنان ایفا می‌کند، می‌بایست به مدارس و نوع آموزش در آن توجه ویژه‌ای داشت و از تمامی ظرفیت‌های موجود در این حوزه به شکل بهینه‌ای بهره برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل رشد و بلوغ هر جامعه‌ای را مرهون پیاده‌سازی هر چه مناسب موازین فرهنگی و اخلاقی دانست و اضافه کرد: روحانیون به عنوان حافظان موازین دینی و اخلاقی شناخته شده و این قشر با تمامی تلاش و ایثارگری‌های خود برای ادای وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم در تلاش خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا