آذربایجاناخبار

ریاست دوره ای کنگره خبرگزاری های جهان به خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان واگذار می شود

اسلان اسلان اوف، مدیر عامل خبرگزاری آذرتاج در گفتگویی اعلام کرد، ریاست دوره ای کنگره خبرگزاری های جهان، مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه و شورای روسای خبرگزاری های کشورهای همسود به خبرگزاری آذرتاج واگذار خواهد شد .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج،وی افزود: پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان، شانزدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» و بیست و دومین اجلاس شورای روسای خبرگزاری های کشورهای همسود امسال به میزبانی صندوق حیدرعلی اوف و آذرتاج؛ خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

اسلان اوف اضافه کرد: در این کنگره بیش از 100 خبرگزاری و بیش از 200 رئیس، نماینده، کارشناسان رسانه و مسئولان سازمان ملل متحد از سرتاسر جهان شرکت خواهند کرد.

او هدف اصلی خبرگزاری مذکور در دوران ریاست سه ساله بر کنگره خبرگزاری های جهان را ارتقا و تقویت قدرت این کنگره برشمرد و گفت که بخش ریاست و معاونت در این نهاد ایجاد شد و برای توسعه این سازمان این نوع اصلاحات را ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل خبرگزاری آذرتاج با اشاره به همکاری این نهاد با خبرگزاری آناتولی ترکیه خاطر نشان کرد: “مطمئن هستم در دوره ریاست مان، دو خبرگزاری دوست و برادر آناتولی و آذرتاج با فعالیت های مشترک شان موفقیت های بزرگی کسب خواهند کرد”.

اسلان اوف در زمینه اقدامات این خبرگزاری در دوره ریاست اوآنا نیز اظهار داشت: ” گسترش اوآنا از اولویت های ما خواهد بود. افزایش میزان اشتراک گذاری اخبار از روی تارنمای اینترنتی، به کارگیری فناوری های نوین و سایر اقدامات در این زمینه انجام خواهد گرفت. با تمامی اعضا، این نهاد را وارد یک مرحله جدید خواهیم کرد”.

پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان و شانزدهمین نشست مجمع عمومی اوآنا به طور رسمی 16 نوامبر در مرکز حیدر علی اف باکو؛ پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار خواهد کرد.

قرار است در این کنگره پنل هایی با عناوین « آینده تولید خبر»، « خبرگزاری ها و امکانات فناوری های جدید و رسانه های اجتماعی»، « نوآوری خبرگزاری ها»، «آموزش چندرسانه ای خبرنگاران» و «حفاظت از ماموریت خبرنگاری» برگزار شود.

در حاشیه این کنگره، آذرتاج با خبرگزاری های EFE اسپانیا و آ.پی پاراگوئه با بی.ان.ای بحرین قرارداد همکاری منعقد خواهند کرد.

در نشست های مختلف اجلاس مجمع عمومی اوآنا نیز رؤسای کنفرانس اتحادیه خبرگزاری های اروپا و فدراسیون خبرگزاری های کشورهای عرب و مسئولان ارشد خبرگزاری های آناتولی، آسوشیتد پرس، رویترز، شینهوآ، تاس، فرانس پرس، پرس آسوسیشن، EFE، یونهاب، کیودو، ایرنا، تی تی، اس.پی.ای، ای.ای.پی، نوتیمکس و غیره سخنرانی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا