آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

فعالیت یک روحانی دیگر در جمهوری آذربایجان ممنوع شد

کربلایی قربان جعفر اف از روحانیون جمهوری آذربایجان از مسجد محل فعالیتش بر کنار شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، فعالیت کربلایی قربان جعفر اف، روحانی شاغل در مسجدی که توسط مومنان در شهر بیلقان ساخته شده بود، توسط نهادهای دولتی متوقف گردید.

بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری های جمهوری آذربایجان، این روحانی قبلا در مسجد حضرت جرجیس (ع) این شهر مشغول به فعالیت بوده است. وی سپس در مسجدی که ساخت آن توسط دولت در بیلقان با تلاش و اصرار مومنان محلی ناتمام مانده بود، به کار خود ادامه می دهد. اگر چه نهادهای مربوطه ساخت مسجد را متوقف کردند، اما خود مردم از جمله تعدادی از دینداران، به ساماندهی این سازه نیمه کاره اقدام کردند. تمامی فعالیت های دینی و تبلیغی حاجی قربان جعفر اف هم اکنون به طور کامل در این مسجد متوقف شده است.

لازم به ذکر است که پس از بیانیه «30 مسجد» از سوی کمیته دولتی در امور دینی، این پنجمین روحانی شیعه شناخته شده در بین مردم است که فعالیتش بطور غیرقانونی متوقف شد و به جای آنها فعالیت روحانیون اهل سنت آغاز شده است.

یک بار دیگر یادآوری می کنیم که روند انزوای روحانیون شیعه از جامعه که با پایان دادن به فعالیت حاجی سورخای احمد اف، روحانی مسجد حضرت فاطمه (س) در ینی گونشلی آغاز شد و در مسجد محمدیه اسماعیلی دنبال شد. مسجد حاجی النور یوسف اف و بعد از آن روحانی مسجد جورات کربلایی امین و سپس حاجی ائلخان بادکوبه ای از مسجد مشت آغا ادامه یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا