آذربایجاناخبار

فروش اسلحه‌های تک تیرانداز ساخت آذربایجان آغاز می‌شود

اسلحه تک تیرانداز(اسنایپر) ساخت صنایع دفاعی آذربایجان که با نام “یالقوزاق” تولید گردیده است، به زودی برای فروش به کشورهای مختلف جهان ارائه خواهد شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت وزارت دفاع جمهوری آذربایجان،ایلقار نظراف، دبیرکل اتحادیه تولیدی “شرق” وابسته به سازمان صنایع دفاع آذربایجان تایید کرده است، اسلحه اسنایپر “یالقوزاق” برای فروش و صادرات آماده است.

وی ضمن اعلام اینکه با نخستین کشور قراردادی در خصوص فروش این سلاح بسته شده، نام کشور مذکور که نخستین خریدار خارجی این سلاح‌ها خواهد بود را اعلام نکرده است.

به گفته ایلقار نظراف، از برخی کشورهای همسایه آذربایجان نیز سفارشاتی برای خرید این سلاح‌ها دریافت شده است.

این مسئول میگوید، اسلحه تک تیرانداز یالقوزاق در مقایسه با نمونه‌های خارجی که در بازار وجود دارد، از ویژگی‌های بهتری برخوردار می‌باشد و کارآمدتر است. یالقوزاق از ویژگی “بولت اکشن”(Bolt Action) برخوردار است و قابل استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی است.

پیش‌بینی میشود که این اسلحه با طراحی ارگونومیک که سبب بهبود کارآیی رزمی میشود و همچنین قابیلت حمل آسان در بازار تسلیحات انفرادی جای مناسبی را برای خود پیدا کند و صادرات مناسبی داشته باشد.

این سلاح ساخت آذربایجان از ویژگی قابل توجه دیگری نیز برخوردار است که آن نیز امکان شلیک دقیق از فاصله 1000 متری( 1 کیلومتری) می‌باشد.

وزارت صنایع دفاع آذربایجان اخیرا نیز اعلام کرده بود که یک خودروی زرهی با نام “ایلدیریم” را تولید کرده است و از سال 2017 برای فروش عرضه خواهد کرد.

آذربایجان با اینکه خریدهای تسلیحاتی قابل توجهی از کشورهایی چون روسیه، اسرائیل و حتی ترکیه دارد، اما تولیدات بومی صنایع دفاعی کشورمان نیز در سالهای اخیر خیره‌کننده بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا