آذربایجاناخبارایران

فردا در تالار وحدت تهران؛ هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان افتتاح می‌شود

هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان عصر فردا (۱۳ تیرماه) با حضور و سخنرانی وزرای فرهنگ ایران و آذربایجان و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تالار وحدت تهران، افتتاح می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه رسمی هفته فرهنگی آذربایجان در ایران، طی روز سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ با حضور و سخنرانی ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان، صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل تالار وحدت تهران، برگزار می‌شود.

در این مراسم علاوه بر اجرای سرود ملی، تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، پخش کلیپی از دستاوردهای فرهنگی آذربایجان، ارکستر ملی آذربایجان نیز به اجرای برنامه هنری می‌پردازد.

در خلال برگزاری این رویداد فرهنگی، نمایشگاه عکس «آذربایجان امروز» با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان، صبح روز سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه ساعت ۹ صبح در فرهنگستان هنر، افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته ویژه عموم علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

همچنین، هفته فیلم آذربایجان، ساعت ۱۷ همان روز با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان و برخی از عوامل سازنده فیلم‌های منتخب این کشور در فرهنگسرای ارسباران افتتاح می‌شود. در این برنامه، تعداد ۵ اثر سینمایی منتخب آذربایجان همراه با زیرنویس فارسی شامل «نبات»، «خاطره‌های نیمه تمام»، «بوته»، «بیابانی» و «درس» نمایش داده می‌شود.

در ادامه سلسله برنامه‌های این هفته فرهنگی، ارکستر ملی آذربایجان طی روز چهارشنبه، ۱۴ تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان در تالار فرشچیان استان اصفهان به اجرای برنامه هنری می‌پردازد و تئاتر کمدی موزیکال «زن و شوهر» اثری از تئاتر ملی موزیکال جمهوری آذربایجان ۱۶ و ۱۷ تیرماه در تالار هنر تهران نمایش داده می‌شود.

بنابر اعلام این خبر، وزیر فرهنگ آذربایجان که به همراه هیأتی متشکل از ۶۰ تن از هنرمندان برجسته این کشور روز یکشنبه، ۱۱ تیرماه وارد تهران شد و به مدت شش روز به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشورمان، حضور دارند با مقامات و شخصیت‌های برجسته کشورمان ملاقات و گفت‌وگو می‌کند.

دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، رییس کتابخانه ملی و بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی اصفهان و اردبیل، از برنامه‌های سفر این هیأت فرهنگی به کشورمان است.

گفتنی است، این رویداد فرهنگی با هدف شناخت و درک مشترک دو ملت از یکدیگر به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و نهادهای ذیربط کشورمان، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا