اخبارارمنستانعمومی

حاج آقا راه کربلا از ارمنستان نمی گذرد!

خاطره روحانی کوهنورد از سفر به ارمنستان

حجت الاسلام علی شریفیان مهر، مدیر مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان و از کوهنوردان بین المللی که خود بیش از بیست بار موفق به صعود قله دماوند شده است، با اشاره به این که ایجاد نشاط طلبگی یکی از دغدغه های مهم رهبر انقلاب است، ادامه داد: در این که طلاب باید به سوی ورزش ورزش، حرکت منظم خود را آغاز کنند شکی نیست؛ اما چگونگی آغاز این مسیر به سبب ظرافت های حضور طلاب در عرصه ورزش باید به خوبی تبیین و ترسیم شود.
مبلغ حوزه علمیه قم از علاقه مندی برخی استادان سطح عالی همچنین فرزندان طلاب به ورزش کوهنوردی خبر داد، ابراز داشت: حضور گروه های گوناگون حوزوی در فضاهای گردشگری طبیعی می تواند افزون بر حفظ سلامت و شادابی طلاب و روحانیان و خانواده های آنان، در ترویج فرهنگ اصیل دینی و سبک زندگی اسلامی به صورت چشمگیری اثرگذار باشد.
وی با نقل خاطره ای از سفر خود به کشور ارمنستان جهت صعود به قله آراگاتس، گفت: طلاب به سبب این که حضور کمرنگی در عرصه ورزش داشته اند اگر مردم مواردی را مشاهده کنند که طلاب در لباس ورزشی و کوهنوردی هستند تعجب می کنند، این تعجب را در مرز ارمنسان کاملا دیدم که به من گفتند«حاج آقا کجا می روی؟ مگر راه کربلا از اینجا می گذرد»، بنابر این چنین رفتارهایی که در طول ورزش کوهنوردی من بسیار دیده شده است نشان از این است که ورزش اسلامی هنوز به خوبی تبلیغ نشده است.

 

آینده روشن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا