آذربایجاناخبارایراننارداران

بزرگداشت خودجوش و مردمی اربعین شهدای ناردارن در تبریز

مردم تبریز در اقدامی خودجوش مراسم اربعین شهدای حمله پلیس و نیروهای دولتی جمهوری آذربایجان به عزاداران حسینی نارداران را برگزار می کنند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مردم غیور خطه آذربایجان در اقدامی خودجوش مراسم اربعین شهدای نارداران را در تبریز برگزار می کنند.

در حالی که شیعیان و اسلام گرایان آذری قبصه نارداران همچنان تحت فشار نیروهای امنیتی و دولتی رژیم باکو قرار داشته و گفته می شود آب نیز در این منطقه قطع شده است؛ مردم تبریز همزمان با چهلمین روز حمله نیروهای دولتی و پلیس جمهوری آذربایجان به حسینیه نارداران در جوار مرقد بی بی رحیمه (س) مراسم اربعینی برگزار می کنند.

این مراسم امروز  بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام صادق(ع) ولیعصر تبریز برگزار می شود.

این در حالی است که نیروهای رژیم باکو در جریان جمله به حسینیه نارداران علاوه بر به شهادت رساندن تعدادی از نمازگزاران و عزاداران حسینی، برخی روحانیون و فعالان مذهبی را دستگیر کرده اند؛ که این افراد همچنان در زندان به سر می برند.

گفتنی است تشدید فشارها بر اسلام گرایان در دومین کشور شیعه نشین جهان یعنی جمهوری آذربایجان موجب اعرتاضات گسترده مردم کشورمان به خصوص هم وطنان دیار آذربایجان شده است. ائمه جمعه، نخبگان و دانشگاهیان تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان نسبت به تداوم چنین اقداماتی توسط حکام دولت باکو ابراز نگرانی کرده و خواستار پایان داده شدن به این فشارها که برخی کارشناسان معتقدند با تحریک رژیم صهیونیستی و جریان وهابی فعال در جمهوری آذربایجان انجام می شود؛ شده اند.

مردم تبریز که از نخستین روزهای بعد از این حادثه با راهپیمایی اعتراضی پس از اقامه نماز جمعه و نیز تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری این کشور در تبریز پیام حمایت خود از شیعیان مظلوم نارداران و جمهوری آذربایجان را اعلام کرده اند؛ در روزهای اخیر و در آستانه اربعین شهدای حمله به حسینیه نارداران نیز مواضع نوع دوستانه، اسلامی و برآمده از احساسات انقلابی خود را اعلام می کنند.

اختصاص بخش ویژه شهدای نارداران و اسلامگرایان محبوس در زندان های رژیم باکو در برنامه های مختلف فرهنگی مردمی از جمله ششمین جشنواره فیلم عمار و محفل ادبی صبح تبریز نشانگر این امر است.

گفتنی است برگزاری مراسمات اربعین جایگاهی ویژه در فرهنگ انقلابی تبریز دارد و به اذعان کارشناسان تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی برگزاری اربعین شهدای ۱۹ دی قم در ۲۹ بهمن ماه ۵۶ یکی از جرقه های اصلی به پا خواستن عموم مردم ایران بر علیه رژیم طاغوتی پهلوی بوده است. اینک برگزاری اربعین شهدای نارداران در تبریز را می توان نشانگر گسترش عمق استراتژیک نهضت انقلاب اسلامی در فراسوی مرزهای جغرافیایی جهان اسلام در اوج توطئه ها علیه اسلام ناب محمدی در منطقه از سوریه و عراق تا بحرین و یمن و از نیجریه تا عربستان دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا