آذربایجاناخبارعمومی

عزاداری عاشقان و دل شیفتگان مکتب حسینی در باکو

عاشقان و دل شیفتگان مکتب حسینی دوشنبه‌شب با حضور در حسینیه اهل بیت علیهم السلام ایرانیان در باکو در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر شهیدان دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از مناطق مختلف باکو در این مراسم با حزن و اندوه فراوان در ماتم اربعین شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خورشید بی‌غروب دشت کربلا و یاران با وفایش به سوگ نشستند و با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی مراتب عشق قلبی خود را به شهدای دشت کربلا ابراز کردند.
حجت الاسلام و المسلمین «سید علی اکبر اجاق‌نژاد» نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان هم در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش میلیونی اربعین حسینی با حضور شیعیان و سنی‌ها و حتی پیروان دیگر ادیان در کربلای معلی گفت: این همایش بزرگ نشانگر وحدت مسلمین است که با وجود تبلیغات منفی دشمنان اسلام، مسلمانان از مناطق مختلف گردهم می‌آیند و با لبیک یا حسین وحدت خود را به رخ جهانیان می‌کشند.
نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان افزود: قدر این وحدت را باید دانست و برای حفظ آن باید تلاش کرد، چرا که این وحدت مقدمه معرفت و ظهور حضرت مهدی (عج ) است.

منبع:پارس تودی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا