آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

رشد ۴۵ درصدی انتقال کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان

معاون نخست‌ وزیر جمهوری آذربایجان گفت: در چند وقت اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته انتقال کالا بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ۴۵ درصد رشد داشته است 

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در آئین بهره‌برداری از گذرگاه مرزی آستارا با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی تبادل کالا بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت: در چند وقت اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته انتقال کالا بین این دو کشور ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف گفت: این ارتباط بسیار ارزشمند بوده و باید ادامه‌دار باشد زیرا باعث توسعه دو کشور می‌شود.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت کریدور شمال به جنوب برای ایران و  جمهوری آذربایجان بیان کرد: تکمیل این کریدور بخش اعظمی از مشکلات دو کشور در حوزه ترانزیت کالا و اقتصادی را برطرف می‌کند و با تکمیل پروژه روگذر موقت در پایانه مرزی آستارا گام مهمی در تکمیل این کریدور برداشته شده است.

مصطفی‌یف با اشاره به اهمیت بسیار زیاد پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا در حوزه ترانزیتی افزود: پل قدیمی آستارا جوابگوی نیازهای ترانزیتی و تردد خودروها را نداشت و منجر به ترافیک کامیون‌ها در محور شده بود که با بهره‌برداری از این پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی رفع می‌شود.

وی یکی از راه‌ها به‌ منظور گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را تقویت زیرساخت‌های ترانزیتی دانست و گفت: برای گسترش این روابط بدون‌ شک نیازمند احداث پل و راه‌های جدید برای توسعه ارتباط ایران و آذربایجان هستیم.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا بیان کرد: احداث این پل برای رشد ترانزیت و تبادل اقتصادی ایران و آذربایجان مؤثر است و موجب توسعه مندی کشورها می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا