اخبارارمنستان

فراخوان رهبر مخالفان ارمنستان برای انقلاب مخملی در این کشور

رافی هوانیسیان از رهبران مخالفان دولت ارمنستان در گفتگو با خبرنگاران خواستار جلوگیری از برقراری دیکتاتوری حزبی در ارمنستان در سال ۲۰۱۸ میلادی شد. هوانیسیان برای مقابله با این تهدید همچنین خواستار اتحاد میان مخالفان دولت شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رهبر حزب “میراث” ارمنستان ضمن مخالفت با تصدی سمت نخست وزیری ارمنستان توسط سرژ سرکیسیان و لزوم کناره گیری وی از قدرت اعلام کرد:”اگر سرکیسیان برای تصدی این سمت تلاش کند حزب “میراث” در کنار نیروها و جریان های سیاسی قرار خواهد گرفت که قصد مقابله با وی و ایجاد دیکتاتوری حزبی را دارند.”

وی همچنین تاکید کرد، حتی در صورت کناره گیری سرکیسیان از قدرت، اگر کارن کاراپطیان همچنان سمت نخست وزیری را حفظ کرده و از برخی اعترافات خودداری کند، این حزب بر تصمیم خود برای انقلاب مخملی پافشاری خواهد کرد.

هوانیسیان افزود:”کارن کاراپطیان باید در مورد فعالیت های اقتصادی خود در ارمنستان شفاف سازی کرده و ضمن اعتراف به تقلب های انتخاباتی حزب حاکم جمهوری خواه، آمادگی خود را برای مبارزه علیه دیکتاتوری حزبی اعلام کند. در این صورت کاراپطیان در کنار مقبولیت بین المللی می تواند نماینده واقعی ملت ارمنستان باشد.”

هوانیسیان که حزب “میراث” تحت رهبری او در ائتلاف با سیران اوهانیان و وارطان اوسکانیان وزرای دفاع و امور خارجه سابق ارمنستان ضمن تحمل شکست در انتخابات پارلمانی اخیر در ارمنستان از ورود به مجلس ملی این کشور باز ماند، همچنین بر آمادگی خود برای همکاری با کلیه نیروهای سیاسی فعال در ارمنستان از جمله گاگیک زاروکیان، حزب داشناکسیون و حتی حزب حاکم جمهوری خواه برای ایجاد تغییرات در ارمنستان تا پیش از ماه آوریل آینده و گذر رسمی به نظام پارلمانی در ارمنستان تاکید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا