اخباراردبیل

عاشورا مدرسه‌ای بزرگ برای مقاصد انسانی و حماسی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه حادثه و آیه مباهله را که در آن علی (ع) به عنوان نفس و جان پیامبر معرفی شده، حجتی بزرگ و تابلویی گویا برای امت اسلامی دانست.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت نزدیکی محرم الحرام اظهار داشت: عاشورا مدرسه ای بزرگ با جامعیتی تمام و شعارهای جهانی و مقاصدی انسانی و حماسی است و ما باید با برگرفتن توشه های بزرگ از این مدرسه، پا جای پای حسین (ع) گذاشته و در میان ملتها بخاطر داشتن شخصیتی آسمانی چون حسین (ع) و حماسه ای چون عاشورا ممتاز شویم.
وی احیاء عزت و مجد برای جامعه و افراد و مبارزه با ظلم و عدم سازش و عدم تنازل از اصول در برابر فشارهای سنگین اهریمنی را درس بزرگ حسین (ع) دانست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها عزاداران را به رعایت آداب دینی مخصوصاً نماز و ارتباط با خدا دعوت کرد.
وی در ادامه از هیأت امناء مساجد و رؤسای هیئات و دستجات عزاداری خواست مجلس عزاداری را در اختیار کاندیداهای مجلس قرار ندهند و از مسئولان مربوطه خواست در صورت تخطی از این امر در اسرع وقت متخلفین را از مدیریت مساجد و دستجات خلع نمایند.
وی همچنین اهالی را از حضور در مهمانی های کاندیداهای مجلس که به طمع و تمنای رأی صورت می گیرد به شدّت منع کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا