آذربایجاناخبارروسیهعمومی

طرح مشترک جمهوری آذربایجان و روسیه برای توسعه گردشگری در دریای خزر

«اولگا روح الله یوا» معاون وزیر امور قفقاز شمالی فدراسیون روسیه گفت:جمهوری آذربایجان و روسیه برای توسعه گردشگری در دریای خزر طرح مشترک تهیه می کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، معاون وزیر امور قفقاز شمالی فدراسیون روسیه گفت: روسیه و جمهوری آذربایجان در چارچوب همکاری دوجانبه برای توسعه گردشگری در خزر طرح مشترک تهیه می کنند.
«اولگا روح الله یوا» معاون وزیر امور قفقاز شمالی فدراسیون روسیه تصریح کرد: به نظر ما اجرای طرح گردشگری میان روسیه و جمهوری آذربایجان سود متقابل خواهد داشت و چشم انداز خوبی برای همکاری های پایدار و موثر بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: این طرح از نظر اقتصادی نیز با اهمیت است به طوری که طرح مذکور در خدمت توسعه روابط فرهنگی- منطقه ای بین کشورهای حوزه دریای خزر خواهد بود و جغرافیای مسیرهای اولیه بستگی به اپراتورهای گردشگری شرکت کننده در این طرح خواهد بود.

این مسیرها می توانند هم طولانی و هم کوتاه باشند و می تواند مسیر دایره ای دربرگیرنده همه کشورهای ساحلی دریای خزر باشد.
خانم «روح الله یوا» افزود: درباره این طرح در اجلاس اخیر نشست جمهوری آذربایجان- روسیه گفتگو شد و رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در باکو به مساله توسعه گردشگری در دریای خزر اشاره کرد، ما نیز با همکاران جمهوری آذربایجانی در اینباره گفتگو کردیم و به توافق اولیه رسیدیم.
معاون وزیر امور قفقاز شمالی فدراسیون روسیه در پایان گفت: وظیفه وزارت اقتصاد روسیه، سازمان «روس توریسم» و طرف جمهوری آذربایجانی آماده کردن زیر ساخت برای فعالیت این مسیر گردشگری در آینده نزدیک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا