اخبارترکیه

طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر ترور شد

طاهر الچی در درگیری میان پلیس و افراد ناشناس مورد اصابت گلولۀ نیرو های امنیتی قرار گرفت و جان باخت. کانون وکلای ترکیه این اتفاق را سوء قصد به جان الچی خواند.
 
به گزارشمرکز فرهنگی قفقاز، طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر که به همراه 20 نفر از وکلای دیاربکر به منطقه سور رفته بودند با گلوله نیروهای امنیتی ترکیه کشته شد.
امروز ساعت 10:30 به وقت محلی آنکارا، در منطقه سور طاهر الچی به خاطر افزایش درگیری های میان نیروهای امنیتی ترکیه و نظامیان پ.ک.ک در آن منطقه و آسیب دیدن میراث فرهنگی موجود در آن، یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داده و خواستار پایان دادن به درگیری های موجود شد.
بعد از مصاحبه مطبوعاتی، رئیس کانون وکلای دیاربکر و هیئت همراهش از مکان های باستانی که در درگیری های اخیر آسیب دیده بود، بازدید کردند. در بازدید از یکی از این آثار بود که صدای شلیگ گلوله به گوش رسید. در درگیری های به وجود آمده میان عده ای افراد ناشناس و پلیس حاضر در محل، گلوله ای به طاهر الچی اصابت کرده و به علت شدت جراحاتش در دم جان باخت. در این درگیری ها 3 افسر پلیس ترکیه به همراه “عزیز آسلان” خبرنگار خبرگزاری آناتولی نیز زخمی شدند. علی رغم تمام مداخلات پزشکی یکی از پلیس های زخمی شده جان باخته و مداوای 2 پلیس دیگر به همراه خبرنگار خبرگزاری آناتولی ادامه دارد.
فرماندار دیاربکر در گزارش رسمی خود با اشاره به خبر ناگورا مرگ رئیس کانون وکلای دیاربکر عنوان کرد: امروز 28 نوامبر 2015 در ساعت 11:00 به وقت محلی آنکارا در حین مصاحبه مطبوعاتی رئیس کانون وکلای ترکیه و دیدار از آثار باستانی سور حملاتی به نیروهای امنیتی ترکیه صورت گرفته است که در این میان در اثر برخورد گلوله به طاهر الچی، نامبرده به همراه یک نیروی پلیس کشته شده اند.
بعد از این اتفاق از ساعت 13:00 به وقت محلی آنکارا در سور حکومت نظامی اعلام شده و نیروهای امنیتی ترکیه عملیات وسیعی در این منطقه آغاز کرده اند.
لازم به ذکر است، کانون وکلای ترکیه مرگ طاهر الچی را سوء قصد به جان وی عنوان کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا