آذربایجاناخبارایران

برگزاری پنجمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در باکو

با مشارکت 130 نفر ازدانشجویان و دانش آموزان مراکز آموزشی آذربایجان  پنجمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در باکو برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز در این زمینه ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: ما با برگزاری المپیادهای این چنینی  قصد داریم تا زبان فارسی را به دانش آموزان و دانشجویان آذربایجان کشورها معرفی نموده  تا با آنها ارتباط برقرار کرده و با تشویق آنان به یادگیری زبان فارسی این زبان را در میان دانش آموزان و دانشجویان و همچنین دانشگاه ها تقویت نمائیم.

ابراهیمی در ادامه افزود: همه ساله نسبت به سال گذشته شرکت افراد در این المپیاد افزایش یافته و برتدگان این المپیاد برای تکمیل یادگیری و آشنایی با این زبان به دانشگاه های تهران و تبریز فرستاده خواهند شد.

یکی از اساتید دانشگاه دولتی باکو به نام آیگون علیزاده در این زمینه می گوید: این المپیاد همه ساله در باکو انجام می شود و به نظر من چنین می رسد، که این المپیاد نقش مهمی را در جهت فراگیری زبان و ادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان بوجود می آورد.  با این کار دانشجویان و دانش آموزان بیش از پیش مشتاق می شوند تا علوم مربوط به زبان و ادبیات فارسی را فرا بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا