آذربایجاناخبارایرانعمومی

صدور «کارت هم تبار»؛ استفاده ابزاری باکو از جمعیت های آذری زبان کشورهای مختلف

در چارچوب الگوبرداری باکو از تجربه دیاسپورای یهودی و ارمنی و استفاده ابزاری از جمعیت های آذری کشورهای مختلف، دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد به آذربایجانی های ساکن خارج از این کشور «کارت هم تبار» ( سویداش کارتی) خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی مدرن، شاهین جمال اف، معاون منابع انسانی، امور و اسناد حقوقی سازمان دولتی امور دیاسپورا  جمهوری آذربایجان گفت: براساس راهبردهای تعیین شده رییس جمهوری آذربایجان ، لایحه قانون جدید «هم تباران ساکن خارج و سازمان دیاسپورا» به مجلس جمهوری آذربایجان تقدیم شده است. در این قانون، اعطای «کارت هم تبار» و امتیازاتی از قبیل صدور روادید رایگان برای سفر «هم تباران» به جمهوری آذربایجان و امکان اشتغال دارندگان کارت “هم تبار” در این کشور  بدون داشتن روادید کار، امکان تحصیل در مراکز آموزش عالی و دوره های متوسطه این کشور، امکان بهره مندی از خدمات درمانی برای آذربایجانی های ساکن خارج از کشور  و معافیت از مالیات در جمهوری آذربایجان برای آنها و سایر یارانه ها در نظر گرفته شده است.

این مقام کمیته دولتی امور دیاسپورا جمهوری آذربایجان افزود: «کارت هم تبار» برای هم تباران ساکن خارج از کشور، اتباع پیشین جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی، خارجی های دارای منشأ آذربایجانی و افراد فاقد تابعیت صادر خواهد شد و این را می توان حمایت مهمی از طرف دولت جمهوری آذربایجان تلقی کرد.

الهام علی اف در پیامی به مناسبت سال نوی مسیحی و روز ۳۱ دسامبر که در جمهوری آذربایجان «روز همبستگی آذربایجانی های دنیا» نامگذاری شده است، تاکید کرد آذربایجانی های تمامی دنیا می توانند مطمئن باشند که دولت قدرتمندی همچون جمهوری آذربایجان پشتیبان آنهاست!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا