ترکیه

سياستمدار تركيه اي : تركيه يكبار ديگر بهاي اشتباه اعتماد به آمريكا را پرداخت مي كند

آگاه يكتا گونر سياستمدار تركيه اي در مطلبي نوشت كه تركيه در موضوع سوريه يكبار ديگر بهاي اشتباه اعتماد به آمريكا را پرداخت مي كند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وي در مقاله اي در روزنامه يني چاغ با اشاره به اينكه در سياست بين المللي رخدادهاي مهمي رخ مي دهد، مي نويسد : با مقاومت روسيه و موضعگيري بي تفاوت اتحاديه اروپا ، آمريكا اكنون از مداخله در سوريه منصرف شده است و مقامات ارشد تركيه يكبار ديگر بهاي اشتباه اعتمادشان به آمريكا را پس مي دهند.
گونر با اشاره به پيام نخست وزير رژيم صهيونيستي به مناسبت سال نو يهوديان مبني بر اينكه ، به هنگامي كه مسلمانان با خود درگير هستند ما در بين خود متحد باشيم گفت: در قرآن كريم خطاب به مسلمانان آمده است، به ريسمان خداوند چنگ بزنيد ولي مواضع كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در مورد سوريه و درخواست آنها از آمريكا با عنوان اينكه شما در سوريه مداخله نظامي انجام دهيد و ما تمامي هزينه ها را متقبل مي شويم، خلاف اين آيه صريح قرآن است.
گونر گفت: مساله سوريه به همان اندازه كه براي جهان اسلام مايه اندوه است به همان اندازه نيز مايه عبرت و شرم نيز مي باشد و اساسا رخدادهاي تونس، ليبي و مصر نشانگر اين است كه مسلمانان متاسفانه قرآن را بدانگونه كه بايد درك نكرده اند و ديدگاههاي خود را برتر از آموزه هاي قرآن مي شمارند.
به گفته گونر، در مصر سازمان اخوان المسلمين، در سوريه القاعده و النصره، در عربستان ديدگاههاي وهابي- حنبلي خود را كاملا بحق مي بينند و مي گويند مي بايد از ديدگاههاي آنان پيروي كرد و اين مساله باعث شده كه امروزه متاسفانه اسلام بصورت ملعبه اي در دست سياستمداران در آمده است .
وي افزود: متاسفانه وضعيت بگونه اي شده است كه هر جماعتي خود را برتر مي داند و ديگران را عصيانكار و شورشي كه بايد با آن نبرد كرد و آنان را نابود ساخت ارزيابي مي كنند.
وي افزود: بحران در سوريه بدون مداخله نظامي خارجي پايان خواهد يافت ولي تركيه در مساله سوريه به علت سياستهاي اشتباه دولت آنكارا بسيار آسيب ديده است .
حداقل انتظار اين است كه مقامات دولت تركيه با عزت و شرف استعفا دهند چرا كه در غير اين صورت قلمداد كردن تركيه به عنوان يك كشور بي اعتبار كه شاهد زنده آن نشست جي ۲۰ در روسيه بود، از سوي كشورهاي مختلف ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا