آذربایجاناخبار

مشارکت 55.7 درصد از واجدان شرایط در انتخابات مجلس جمهوری آذربایجان

کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در پنجمین دوره انتخابات مجلس ملی این کشور 2 میلیون و 897 هزار نفر (55.7 درصد) از واجدین شرایط رای مشارکت داشتند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پنجمین دوره انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان از ساعت 8 الی 19 روز یکشنبه در 5 هزار و 547 حوزه انتخاباتی به غیر از سرزمین ها اشغالی این کشور از جمله در منطقه جدای طلب قره باغ کوهستانی برگزار شد. 
در این انتخابات 125 نماینده مجلس از میان 767 نامزد انتخاب می شوند.
نتایج اولیه نظر سنجی ها همزمان با برگزاری این انتخابات نشان می دهد که حزب حاکم «آذربایجان نوین» اکثریت کرسی های مجلس ملی را به خود اختصاص می دهد. 
نتایج رسمی انتخابات دو روز بعد، به وسیله کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان اعلام خواهد شد. 
اغلب کارشناسان قبل از انتخابات، پیروزی قاطع حزب حاکم آذربایجان نوین (ینی آذربایجان) را به دلیل ضعیف بودن نیروهای مخالف دولت و سلب اعتماد مردم از آنها، پیش بینی کردند. 
بیش از 500 نماینده از 40 نهاد بین المللی مختلف از جمله مجمع پارلمانی شورای اروپا و نیز از 27 کشور به برگزاری این دوره از انتخابات مجلس نظارت کردند.
در این حال دفتر امور نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا با وجود دعوت دولت باکو برای اعزام گروه ناظران خود، از نظارت به این انتخابات خودداری کرد. 
دولت جمهوری آذربایجان این اقدام دفتر امور نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا را جزو تلاش های برخی محافل غربی برای اعمال فشار با بهانه های نقض حقوق بشر به این کشور تلقی کرد. 
الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در دیدار با جمعی از ناظران بین المللی این رویکرد دفتر امور نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا را اقدامی غیر قانونی و غیر قابل قبول عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا