اخبارایرانگرجستان

معرفي نوروز در برنامه زنده تلويزيوني گرجستان /تصاویر

شبکه تلویزیونی GDS گرجستان به مناسبت عید نوروز و با حضور رايزن فرهنگي ايران، برنامه زنده توليد و پخش كرد.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان، به مناسبت عید نوروز به همراه گروه موسیقی سنتی «ترنگ» از استان مازندران، ضمن شرکت در برنامه زنده تلویزیونی شبکه GDS گرجستان در خصوص آیین‌های ویژه عید نوروز مطالبی را بیان کرد.

وی پس از عرض تبریک ایام نوروز و بهار طبیعت به بینندگان این برنامه، از مسئولین این شبکه برای تدارک و پخش این برنامه تقدیر و تشکر كرد و در ادامه گفت: برگزاری آیین‌های نوروزی در ایران قدمت چند هزار ساله دارد و مردم با الهام گرفتن از بهار و تولد طبیعت، می‌توانند روح و جان خود را طراوت بخشیده و حیات دوباره آغاز كنند.

كامران‌فرد هدف از برگزاری جشن‌های ویژه نوروزی را توجه و بازسازی روحی و درون انسانی دانست و اظهار امیدواری كرد كه در جهت معرفی و جایگاه نوروز همکاری‌های بیشتری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی بین دو کشور انجام شود.

رايزن فرهنگي كشورمان در تبیین برنامه‌های مشترک فرهنگی در آینده گفت: فضای ایجاد شده براي برگزاری جشنواره موسیقی سنتی در ایام نوروز امسال، حاصل استقبال و ميهمان‌نوازی جامعه گرجی است و دو کشور ایران و گرجستان در طول تاریخ در حوزه روابط فرهنگی همکاری‌های بسیاری داشته اند و در آینده می‌توان با استفاده از ظرفیت و نقش موسیقی سنتی، روابط مهم و اقدامات پایداری را انجام داد.

وی در پایان گفت: جشنواره موسیقی امسال به بهانه نوروز ایرانی در شهرهای تفلیس، کوتایسی و باتومی اجرا خواهد شد و در صورت آمادگی جامعه هنرمندان گرجی، می‌توان جشنواره مشترک موسیقی با تکیه بر مشترکات فرهنگی تدارک و اجرا كرد.

بنا بر اعلام اين خبر، در آغاز برنامه قطعه موسیقی سنتی توسط هنرمندان گروه موسیقی سنتی «ترنگ» اجرا شد و این برنامه زنده تلویزیونی که بیش از 20 دقیقه به طول انجامید با اجرای موسیقی «ای ایران» خاتمه یافت.

انتهاي پيام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا