آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

شرکت خودرو سازی روسی«لادا» به دنبال ورود به بازار ایران

مدیر سیاستگذاری منطقه ای و بین المللی سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه «روستک» اعلام کرد که شرکت خودروسازی آوتوواز (لادا) با ایران برای عرضه و ساخت خودرو در این کشور در حال مذاکره است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از از خبرگزاری تاس، ویکتور کلادوف روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو Aero India – 2019 در هند به خبرنگاران افزود: آوتوواز در مصر خط مونتاژ خودرو دارد و با برخی کشورهای دیگر از جمله ایران برای همکاری مذاکره می کند.
مقام روس افزود: موضوع صادرات خودرو و مونتاژ خودرو در این کشور مطرح است.
مدیر سیاستگذاری منطقه ای و بین المللی سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه این را نیز گفت که صادرات خودروهای لادا (کارخانه آوتوواز) در سال ۲۰۱۸ با رشد ۵۷ درصدی به حدود ۳۸ هزار و ۵۰ دستگاه رسیده است.
پیشتر یان پتاچک معاون امور فروش و بازاریابی آوتوواز گفته بود که خودروهای ساخت این شرکت به ۳۴ کشور از جمله ترکیه، تونس، شیلی و کوبا صادر شده است.
لادا وستا درسال گذشته پرفروش ترین خودرو شرکت آوتوواز بود که ۳۰ درصد فروش آن را به خود اختصاص داد و قبلا لادا ۴x4 در مکان نخست فروش قرار داشت.
شرکت آوتوواز فروش خود را به بازار کشورهای همسود تمرکز کرده و قزاقستان، بلاروس و ازبکستان در سال ۲۰۱۸ ، ۲۶ هزار و ۳۰۵ دستگاه خودرو از این شرکت روسی خریداری کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا