اخبارایرانترکیه

شركت ايران در نمايشگاه بین‌المللی كتاب استانبول

وابستگي فرهنگی كشورمان و مجمع جهانی اهل بیت (ع) با شركت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول به معرفي مكتوبات فرهنگي كشورمان پرداختند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، روز شنبه 22 آبان‌ماه با شركت وابستگي فرهنگی ایران در استانبول و مجمع جهانی اهل بیت (ع)) در محل نمایشگاه‌های دائمی استانبول گشایش یافت.

در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه، حسین یایمان، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و نردت اپایدین، مدیرکل فرهنگ و توریسم استانبول از غرفه ایران بازدید کردند.

یایمان در غرفه وابستگی فرهنگی كشورمان با تشکر از حضور جمهوری اسلامی ایران در نمايشگاه، ایران را دوست و برادر استانبول نام برد و گفت: همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور بیش از این باید باشد، چراكه وزارت فرهنگ ترکیه آمادگی برای تقویت روابط فرهنگی در ابعاد مختلف را دارد.

پس از آن، عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ایران در استانبول کتاب نامه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالي) که با حمایت سازمان فرهنک و ارتباطات اسلامی به ترکی استانبولی ترجمه شده بود را به معاون وزیر اهداء كرد.

در بخشي ديگر از اين رويداد فرهنگي، طرح «تاپ» معرفی شد که با استقبال خوبی از سوی اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های ترکیه روبرو شد.

بازدید رایزن فرهنگی ایران در آنکارا از غرفه وابستگی فرهنگی كشورمان

حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در دومین روز از برگزاري نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، ضمن بازديد از غرفه وابستگی فرهنگی كشورمان با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های موجود در عرصه کتاب این مسئله را یکی از عوامل مهم تبادل فرهنگی بین ملت‌ها دانست و رایزنی‌های فرهنگی را از جمله عوامل مهم رسیدن به این هدف دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا