آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

دیدار دستیار وزیر خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

در دیدار دستیار وزیر خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه آذربایجان بر حل مسالمت آمیز چالش‌های میان ایروان و باکو تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، “فیلیپ ریکر” دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا و “جیحون بایرام اف” وزیر امور خارجه آذربایجان در باکو دیدار و گفتگو کردند.
روابط عمومی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در دیدار دستیار وزیر خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه آذربایجان بر حل مسالمت آمیز چالش‌های میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید شد.
بر اساس این گزارش،” فیلیپ ریکر” با استقبال از توافقنامه‌ی صلح برای توقف جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از تنش‌های پیش آمده در مرز‌ها ابراز نگرانی کرد. دستیار وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش به عنوان یکی از رؤسای همصدر گروه میانجی مینسک آماده همکاری برای حل مشکلات مرزی میان دوکشور است.
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان،”جیحون بایرام اف” هم با تاکید بر راهبرد مسالمت آمیز باکو در مناقشه‌ی مرزی با ارمنستان گفت: جمهوری آذربایجان علاقه‌ای به ادامه درگیری‌های پراکنده‌ی مرزی ندارد و متعهد به اجرای بیانیه سه جانبه و علاقمند به موظف سازی ارمنستان در تحویل نقشه‌های مناطق مین گذاری شده توسط جامعه بین المللی است.
گفته می‌شود طرفین همچنین در خصوص همکاری‌های انرژی و امنیتی میان دو کشور تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا