اخبارایرانروسیه

سیزدهمین المپیاد دانشجویی زبان فارسی در روسيه برگزار شد

سیزدهمین المپیاد دانشجویی زبان و ادبيات فارسي، به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در روسیه برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سیزدهمین المپیاد دانشجویی زبان فارسی، طي روز دوشنبه، 18 بهمن‌ماه به همت انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و با همكاري بنیاد سعدی در مسكو برگزار شد.

پس از مراسم افتتاحیه و ارائه توضیحات مربوط به المپیاد، دانشجویان با شرکت در چهار آزمون آئین نگارش و انشاء، ترجمه، شنیداری، متن خوانی، گفت‌وگو و ادبیات که به طور داوطلبانه برای علاقمندان برگزار شد، به رقابت پرداختند.

اساتید ایرانی و روسي از دانشگاه‌های مختلف روسیه به سرپرستی ولادیمیر ایوانف، رییس کرسی زبان فارسی انستیتو آسیا و آفریقا کار داوری و نظارت بر برگزاری آزمون‌ها را بر عهده داشتند.

در این دوره المپیاد که به صورت منطقه‌ای برگزار شد، بیش از 40 دانشجوي برتر زبان فارسی از دانشگاه‌های سراسر روسیه، قزاقستان، بلاروس قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس به رقابت با يكديگر پرداختند.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان در آيين اختتاميه اين المپياد، طي سخناني حضور داوطلبان از 5 کشور حوزه روس زبان در سیزدهمین دور المپیاد را به عنوان نقطه قوت دانست و اظهار امیدواری کرد تا المپیاد سال آینده با حضور نماینده تمامی کشورهای منطقه روس زبان در المپیاد برگزار شود.

وي در ادامه، ضمن تشریح فعالیت‌های مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی ايران به برگزاری دوره‌های مختلف مهارت‌افزایی ترجمه و آموزش‌های تخصصی و دانش‌افزایی زبان فارسی برای افزایش دانش و توانایی دانشجویان زبان فارسی توسط این مرکز، اشاره كرد.

ملكي در سخنان خود، همکاری با این مرکز را برای ایجاد فرصت‌های مناسب از جمله تربیت مترجمان جوان مورد تأکید قرار داد.

ريیس انستیتو کشورهای آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو به همكاري رایزنی فرهنگی کشورمان از آموزش زبان فارسی اشاره كرد و برگزاری المپیاد زبان و ادبیات فارسی را به عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص توفیقی دیگر برای اين انستیتو دانست.

در ادامه، به مناسبت سی‌وهشتمین سالگرد انقلاب اسلامی از نفر برتر مسابقه انشاء نویسی با موضوع انقلاب اسلامی تقدیر به عمل آمد. در پایان، با توجه به نتایج آزمون، الهام میرزایف، دانشجوی زبان فارسی دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ به عنوان نفر اول تندیس المپیاد را از آن خود كرد و به مقام‌های دوم و سوم و نفرات برتر هر گروه، لوح تقدیر و و جایزه نقدی اهداء شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا