آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

سورخای ممدلی: این دیدار با حروف طلایی در تاریخ ثبت خواهد شد

حاج سورخای ممدلی در خصوص دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید بزرگ شیعیان، به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذ.شفقنا، پروفسور حاج سورخای ممدلی از شخصیت های مذهبی مشهور آذربایجان و عضو شورای ایثارگران اداره مسلمانان قفقاز، در این خصوص نظرات خود را بیان کرده است.

دیدگاه حاج سورخای ممدلی تقدیم می گردد:

«ای مردم! ما شما را از یک زن و یک مرد آفریدیم. سپس شما را به اقوام و قبایل مختلف تقسیم کردیم تا یکدیگر را بشناسید. بزرگوارترین شما در نزد خدا، با تقوا ترین شماست.» سوره حجرات، آیه 13

همانطور که می دانیم، پاپ فرانسیس با آیت الله سید علی سیستانی عالم و مرجع تقلید بزرگ دیدار کرده است.

این دیدار عناصر نفرت انگیز تفکر اسلام هراسی را از بین برد. دیدار صمیمانه رهبران مذهبی دو دین مختلف گامی بزرگ است که با حروف طلایی در تاریخ ثبت خواهد شد. به ویژه سخنان آیت الله سیستانی قبل از این ملاقات مبنی بر این که (ما بخشی از شما و شما نیز بخشی از ما هستید) را می توان پیام بزرگ صلح برای بشریت دانست. کسانی که هر از چند گاهی در طول تاریخ با به راه انداختن جنگ های صلیبی به دنبال سوء استفاده هستند و کسانی که در عصر حاضر برای رو در رو کردن دین اسلام با سایر ادیان تلاش می کنند، شعارهای ضد همزیستی مسالمت آمیز سر می دهند، معابد منتسب به دین اسلام را ویران می کنند و قدرت هایی که سعی در معرفی دین اسلام به عنوان دین ترور برای جهانیان دارند، با این دیدار اشتباه بودن اندیشه موذیانه آنها به اثبات رسید. من به عنوان شهروند یک کشور صبور که کمک های خود را به جهان ارائه می دهد، با شور و علاقه این دیدار را به نظاره می نشینم و به کشوری که در آن زندگی می کنم افتخار می کنم.»

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا