آذربایجاناخباراردبیلایران

زائران آذربایجانی عازم عراق در امامزادگان اردبیل اسکان می‌یابند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: زائران جمهوری آذربایجان که عازم کربلا می‌شوند در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل اسکان و پذیرایی می‌شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حجت‌الاسلام اکبر قیامی عصر امروز در جلسه هماهنگی پذیرایی از موکب اربعین در اردبیل اظهار داشت: تعداد کثیری از زائران کشور آذربایجان از مرز استان اردبیل وارد کشور شده و عازم عراق خواهند بود که باید در زمینه پذیرایی از آنها آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی از آمادگی آستان مقدس امامزاده صدرالدین(ع) برای اسکان و پذیرایی زائران حسینی خبر داد و افزود: زائران جمهوری آذربایجان که عازم کربلا می‌شوند در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل اسکان و پذیرایی می‌شوند و در زمینه خدمات‌رسانی به آنها برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه مرکز اردبیل به عنوان گذرگاه اصلی زائران اربعین کشور آذربایجان بوده، این بقعه متبرکه برای اسکان و پذیرایی از زائران کشور آذربایجان آماده‌سازی و مهیا شده است.

قیامی تصریح کرد: مقرر شد به منظور تجهیز موکب برپا شده در مرز مهران، نسبت به تهیه و ارسال سیب‌زمینی، آب معدنی و ظروف یک بار مصرف در حد مقدورات ظرف مدت 48 ساعت آینده اقدام شود و در این زمینه کمکهای خیران و افراد نیکوکار تا زمان تعیین شده به مرز مهران ارسال می‌شود.

وی گفت: برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، تعدادی از کارکنان اوقاف استان نیز براساس هماهنگی قبلی با اداره کل اوقاف استان ایلام در ایام مورد نظر در محل موکب برپاشده در مرز مهران حضور خواهند یافت و در امر خدمات‌دهی به زئران اربعین همکاری لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از آماده‌سازی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اردبیل برای عزاداری اربعین خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزیهای لازم تلاش می‌کنیم تا این برنامه‌ها به شکلی گسترده و باشکوه در امامزادگان استان برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا