آذربایجاناخبارایران

سفیر جمهوری آذربایجان: رسانه های اسلامی باید حقیقت دین اسلام را به دنیا معرفی کنند

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: رسانه های کشورهای اسلامی باید در شرایط حساس کنونی بیش از همیشه حقیقت دین اسلام را به دنیا معرفی کنند.
سفیر جمهوری آذربایجان: رسانه های اسلامی باید حقیقت دین اسلام را به دنیا معرفی کنند
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز’جوانشیر آخوندوف’روز چهارشنبه در حاشیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در تهران در گفت و گو افزود: وحدت و ائتلاف با یکدیگر به عنوان یک ضرورت باید در دستور کار رسانه های اسلامی قرار بگیرد تا این رسانه ها برای معرفی چهره واقعی دین اسلام به دنیا بهتر عمل کنند.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به فعالیت گروه های افراطی در جهان اسلام، گفت: رسانه های اسلامی با فعالیت مناسب خود می توانند نقش مهمی در خشونت زدایی و کاهش افراط گرایی در دنیای اسلام داشته باشند و به جهانیان اعلام کنند که اسلام با خشونت و افراط مخالف است.
آخوندوف با بیان اینکه هرروز شاهد قدرتمندتر شدن رسانه ها و افزایش تاثیرگذاری آنها در دنیا هستیم، اضافه کرد: بنابراین رسانه های اسلامی نیز باید خود را قدرتمند کنند و به ابزار و امکانات روز مجهز شوند تا بتوانند رسالت خود که همانا بیان حقایق و ارایه چهره واقعی دین اسلام و ارزش های آن به دنیا است، بهتر به انجام برسانند.
وی در ادامه به برگزاری دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری این اجلاس بسیار مهم و یک امر واجب بود چرا که امروز نقش رسانه ها در معرفی دین اسلام به جهانیان و ایجاد همگرایی و اتحاد بیشتر میان کشورهای اسلامی بسیار با اهمیت است.
این مقام جمهوری آذربایجان همچنین به نقش تاثیرگذار ایران در تحولات منطقه اشاره کرد و در پایان افزود: ایران کشور بزرگی در جهان اسلام به شمار می رود و می تواند در ایجاد انسجام و اتحاد بین کشورهای مسلمان نقش مهمی ایفا کند.
دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی هم اکنون در هتل آزادی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا