آذربایجاناخبارایران

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: جامعه بین الملل برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کند

محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در یمن و کشته شدن افراد غیر نظامی از جامعه بین الملل و کشورهای صلح دوست جهان به خصوص کشورهای منطقه خواست برای توقف فوری عملیات نظامی در یمن تلاش کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، وی روز پنج شنبه (06/01/1394) در گفت وگو با خبرنگاران در باکو گفت : عملیات نظامی علیه یک کشور مستقل، ناقض حاکمیت این کشور و موازین بین المللی است و نتیجه ای جز کشتار افراد بی گناه، ویرانی و آوارگی ندارد.

سفیر کشورمان سکوت سازمان ها و نهادهای بین المللی در قبال تجاوز به کشورهای مستقل از جمله سوریه را موجب تعمیق بحران در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که اشتباه جامعه بین الملل در مورد یمن تکرار نگردد. وی با تأکید بر این که ایران تحولات یمن را با دقت پیگیری می کند، افزود: مناقشه داخلی یمن باید به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفتگو و بدون دخالت کشورهای دیگر حل و فصل شود .

وی گفت : ایران به عنوان یک کشور صلح دوست، مساعی جمیله خود برای مهار بحران در یمن و جلوگیری از نقض مقررات بین المللی را به کار خواهد گرفت.

پاک آیین گفت : ایران از ابتدای بحران یمن خواستار گفتگوی میان گروه‌های یمنی بوده‌ و معتقد است دخالت نظامی کشورهای ثالث در یمن موجب تعمیق بحران و تقویت تروریسم و افراط گرائی خواهد شد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا