آذربایجاناخبار

کاهش بيش از 50 درصدي درآمدي هاي نفتي جمهوري اذربايجان

درهشت ماهه نخست سالجاری میلادی ارزش  صادرات نفت خام جمهوری آذربایجان، 6 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده که در مقایسه با درامد 13 میلیارد دلاری سال قبل؛ کاهش بیش از 50 درصدی را نشان می دهد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  خبرگزاری صدا وسیما ، براساس آخرین گزارش منتشر شده کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان ، در هشت ماهه نخست امسال؛  حجم تجارت خارجی  این کشور به 14 میلیارد 82 میلیون دلار رسیده که آنهم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 32.83 درصدی داشته است.
بر اساس این گزارش تراز بازرگانی خارجی این کشور؛ تراز تجاری مثبت 2 میلیارد 284 میلیون دلار را نشان می دهد در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی 9 میلیارد 739 میلیون دلار بوده است که نشان از وضعیت نابسامان اقتصادی این کشور دارد.
اقتصاد جمهوری آذربایجان وابسته به نفت و گاز بوده و تغییرات جهانی قیمت آن ،آثار خود را در اقتصاد این کشور فورا نشان می دهد بطوریکه در ماه های اخیر ما شاهد کاهش بیش از 30 درصدی ارزش  منات  ،پول ملی بودیم.
کارشناسان اقتصادی احتمال می دهند در صورت استمرار وضعیت کنونی درامدهای این کشور در ماه های اینده ارزش منات، کمتر هم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا