آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغقره باغ

سفیر آذربایجان در روسیه: خرابکاری های جزیی مانع اجرای صلح قره باغ نمی شود

“پولاد بلبل اوغلی” سفیر جمهوری آذربایجان در روسیه گفت: موارد اندک خرابکاری ها در قره باغ نمی تواند مانع اجرای توافق سه جانبه آذربایجان، روسیه و ارمنستان در باره صلح و آتش بس در این منطقه شود.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بلبل اوغلی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری “ریا نووستی ” روسیه افزود: برخی گروههای مسلح هنوز هم به فکر اقدام تلافی جویانه در قره باغ  هستند که آن هم منجر به بی ثباتی و ضرورت انجام تدابیر پیشگیرانه می شود.

  وی با اشاره به این که بطور کلی رژیم آتش بس در قره باغ رعایت می شود و  موارد  اندک نقض آن بروز کرده است، یادآور شد: با مشارکت فعال صلح بانان  روسی مستقر در منطقه و با هماهنگی نیروهای جمهوری آذربایجان ۱۰ دسامبر ( ۲۰ آذرماه ) از خرابکاری در روستاهای شهرستان  خوجاوند در قره  باغ جلوگیری شد.

سفیر جمهوری آذربایجان همچنین خاطرنشان  کرد:  ۲۷ دسامبر ( ۷ دی ماه ) جاری یک گروه مسلح شش نفره ارمنی در روستای ”  آغدام ” شهرستان ” خوجاوند ” به نیروهای جمهوری آذربایجان حمله کردند که بر اثر آن یک نظامی کشته و یکی دیگر هم زخمی شدند اما در جریان اقدامات پیشگیرانه همه اعضای این گروه کشته شدند.

 بلبل اوغلی با تاکید بر اینکه به مناقشه قره باغ پایان داده شده  است، افزود: آن عده از افراط گرایان باید متوجه این واقعیت شوند که پایان مناقشه به نفع منطقه خواهد بود.

به  گفته وی در حال حاضر فرصت های خوبی برای اجرای برنامه های اقتصادی و حمل و  نقل در منطقه ایجاد شده و جمهوری آذربایجان روند بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ را آغاز کرده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا