ایران

سفير ايران در باكو:روز جهاني قدس صفحه جديدي را در انتفاضه مردم مظلوم فلسطين باز كرد

محسن پاك آيين سفير ايران درجمهوري آذربايجان روز جهاني قدس را نماد مقاومت و بيداري مسلمانان در مقابل توطئه هاي استكبار جهاني دانست و اين روز را دريچه جديدي توصيف كرد كه در مبارزه با رژيم اشغالگر قدس و حمايت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطين از سوي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گشوده شده است. پاك آيين روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در باكو افزود: امروز كه بيش از شش دهه از اشغال سرزمين هاي فلسطيني مي گذرد، به بركت بيداري مسلمانان جهان بويژه مردم مظلوم فلسطين، ما شاهد زوال روزافزون رژيم اشغالگر قدس هستيم .
وي با اشاره به شكست رژيم صهيونيستي در مقابل حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۶ ميلادي ،گفت : ناكامي اين رژيم در جنگ ۲۲ روزه غزه در سال ۲۰۰۸ ، فرار از جنوب لبنان ، عقب نشيني از غزه , تشكيل دولت مقاومت در غزه ، ناكامي اخير اين رژيم در جنگ هشت روزه با مردم غزه و از همه مهمتر آغاز نهضت بيداري اسلامي در منطقه كه منجر به تحولات خاصي در كشورهاي مثل تونس و مصر شد ، نشانه هاي زوال اين رژيم خودكامه است.
سفير ايران در باكو با بيان اينكه كشورهاي جهان بايد اهتمام جدي براي حل مساله غصب زمين هاي فلسطينيان از سوي رژيم صهيونيستي ، داشته باشند، افزود: جمهوري اسلامي ايران معتقد است ، ملت فلسطين همانند ساير ملت هاي جهان حق تعيين سرنوشت خود را دارد و بر همين اساس طرح برگزاري همه پرسي در سرزمين هاي اشغالي را مطرح كرده است .
وي با عادلانه و منطقي خواندن طرح جمهوري اسلامي ايران براي حل مساله فلسطين ، افزود: در اين طرح مسالمت آميز ، همه احاد فلسطين اعم از مسلمانان ، يهوديان و مسيحيان در داخل و يا خارج فلسطين و همچنين فلسطينيان ساكن در اردوگاههاي پناهندگي در كشورهاي خارجي در يك همه پرسي عمومي شركت مي كنند و سرنوشت خود را رقم مي زنند.
پاك آيين با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي بطور طبيعي با اين پيشنهاد موافقت نمي كند، تاكيد كرد: اين وظيفه ملت ها و دولت ها بويژه دولت هاي مسلمان است كه با اعمال فشار بر اين رژيم اجراي اين طرح را عملي كنند.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه به حمايت هاي كشورهاي غربي و آمريكا از رژيم اشغالگر قدس اشاره كرد و اظهار داشت : غرب و برخي از كشورها ، به خصوص آمريكا تا كنون هزينه هاي مادي و انساني زيادي را در راه حفظ رژيم صهيونيستي پرداخته اند و مهمتر از همه آبروي خود را در اين زمينه به ميدان آورده اند.
سفير ايران در جمهوري آذربايجان افزود : اين كشورها كه بطور مداوم ادعاي حمايت از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم مي كردند ، اينك براي جلوگيري از سقوط اين رژيم ، خود به صورت علني از تروريست ها حمايت مي كنند.
وي ، تصميم اخير اتحاديه اروپا مبني بر تروريست خواندن شاخه نظامي حزب الله را در راستاي حمايت هاي غرب از رژيم صهيونيستي ارزيابي و آنرا يك اقدام نسنجيده توصيف كرد و افزود: اين تصميم كاملا مغاير با مقررات و قوانين بين المللي بوده و هيچ ارزش اجرائي ندارد . هيچ كشوري خود را متعهد به اجراي آن نمي بيند و مهمتر ازآن ، اين تصميم حيثيت غرب را زير سئوال برده است.
پاك آيين تصريح كرد : در حال حاضر ۶۰۰ نفر از تروريست هايي كه در سوريه عليه دولت قانوني اين كشور مي جنگند از اروپا آمده اند و در اين ميان اتحاديه اروپا نه تنها آنها را محكوم نمي كند بلكه از آنها حمايت هم مي كند. در حاليكه حزب الله براي مقابله با تروريسم وارد اين موضوع شده است. از اينرو اين تصميم اتحاديه اروپا نشان مي دهد كه آنان درك درستي از مسائل موجود در منطقه و خاورميانه ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا