اخبارارمنستان

سفر گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا به ارمنستان

گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا روز گذشته در سفر به ارمنستان با نخست وزیر و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های ارمنی، کارن کاراپطیان نخست وزیر ارمنستان در دیدار با جوزپه گالاتی و آلان میل گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا با مهم توصیف کردن روابط ارمنستان با شورای اروپا به اولویت های کاری و همچنین اقدامات دولت ارمنستان در راستای اصلاحات اشاره کرد.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به این که دولت اقداماتی را در جهت یافتن مشکلات موجود در اقتصاد آغاز کرده است، به ارائه برنامه بلندمدت دولت در جهت حل مشکلات موجود پرداخت. وی همچنین تاکید کرد دولت ارمنستان در برنامه های کوتاه مدت خود در صدد برداشتن گام هایی است که در کوتاه ترین زمان به نتیجه خواهند رسید.

کارن کاراپطیان افزود:”دولت امروز مسئولیت اجرای اصلاحات را بر عهده گرفته و تغییرات را از درون دولت شروع کرده است. نیاز به ایجاد تغییرات در سیستم مدیریت، برنامه های توسعه اقتصادی و دیگر زمینه ها احساس می شود.”وی همچنین بر لزوم اجرای اصلاحات سیاسی تاکید کرد و افزود:”تدوین بسته اصلاحات در زمینه قضایی با هدف مبارزه با فساد از اولویت های دولت ارمنستان می باشد.”

گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت اجرای سیاست های دولت ارمنستان بر آمادگی شورای اروپا برای مساعدت در مسیر اجرای اصلاحات تاکید کردند.

گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا همچنین از اقدام دولت ارمنستان در پذیرش پناهندگان سوری و ایجاد امکانات لازم برای آن ها تقدیر و تشکر کردند.

جوزپه گالاتی و آلان میلر روز سه شنبه همچنین با گالوست ساهاکیان رئیس مجلس ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس مجلس ملی ارمنستان در این دیدار از اقدامات گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا در جهت تقویت دموکراسی در ارمنستان و همکاری با این کشور قدردانی کرد.

گالوست ساهاکیان با ارائه گزارشی از روند هماهنگ سازی قوانین پس از همه پرسی اصلاحات قانون اساسی تاکید کرد، این اقدامات با مشارکت فعال و حمایت کمیسیون ونیز، سازمان همکاری و امنیت اروپا و دفتر شورای اروپا در ایروان در حال اجرا می باشند. رئیس مجلس ملی ارمنستان بویژه به بررسی و تصویب قانون انتخابات با معیار 4+4+4 و با مشارکت برابر نمایندگان دولت، احزاب مخالف و سازمان مدنی اشاره کرد.

رئیس مجلس ملی ارمنستان همچنین بر ضرورت تلاش در جهت اجرای اصلاحات قضایی و حقوقی و همچنین مبارزه با فساد تاکید کرد.

گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا نیز ضمن قدردانی از مشارکت فعال هیئت مجلس ملی ارمنستان در مجمع پارلمانی شورای اروپا، اصلاحات انجام گرفته در ارمنستان و ایجاد فرهنگ گفتگو میان نیروهای مختلف سیاسی را مفید دانستند.

گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا روز چهارشنبه با رئیس جمهوری و وزیر دادگستری ارمنستان دیدار و گفتگو خواهند کرد.

بررسی روند اجرای اصلاحات و همچنین روند انتخابات پارلمانی سال آینده (2017)، تحقق اصلاحات قانون اساسی از جمله در زمینه دولت، نظام قضایی و پلیس و همچنین ایجاد ساختاری برای رسیدگی به شکایات از نیروهای پلیس از اهداف سفر گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا به ارمنستان اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا