آذربایجاناخبارویژه

برپایی تجمع اعتراض آمیز دینداران جمهوری آذربایجان در مقابل زندان شماره 12/تصاویر و فیلم

دیروز و بعد از مراسم عید غدیر خم اعضای حزب اسلام و برخی اسلام گراها در مقابل زندان شماره 12 اجتماع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت اسلامین سسی، این تجمع بخاطر انتقال دوباره دکتر صمداف به سلول انفرادی برگزار گردید. در این خصوص  با برخی از شرکت کنندگان در این تجمع گفتگویی انجام شده که به شرح ذیل می باشد:

روحانی سرشناس جمهوری آذربایجان حاج سردار حسنلی؛

ما در مقابل زندان شماره 12 هستیم. علت و سبب آن نیز به خوبی روشن است. ما در روز 9 اکتبر نیز در اعتراض به دادگاه بر علیه دکتر صمداف در اینجا تجمع کرده بودیم. پس از پایان دادگاه و حکم انتقال 2 ساله حاج محسن صمداف به زندان قبوستان ما اعتراض کرده و خواستار احقاق حقوق زندانیان شدیم. پس از آن دوباره حاج محسن را به سلول انفرادی منتقل کردند. روحانیون جمهوری آذربایجان،روشنفکران و فعالان حقوق بشر برای حمایت از حاج محسن صمداف در اینجا جمع شده اند. اینان با حضور و تجمع در اینجا نشان می دهند که در جامعه ما، درخواست های  شهروندان، گروه های دینی و اجتماعی نادیده گرفته می شود و همچنین ادامه این گونه فشار و بی عدالتی در مفهوم واقعی کلمه باعث عصبانیت و ناراحتی گروه های دینی و مذهبی شده است.

الچین مناف اف  رئییس موقت حزب اسلام ،

ما در  روز عید غدیر در اینجا جمع شده ایم. ما دیروز و از طریق رسانه ها باخبر شدیم که دوباره حاج محسن را به زندان انفرادی منتقل کرده اند . فشارها بر علیه ایشان همچنان ادامه دارد و ما با ناراحتی فراوان در اینجا حاضریم. ما درخواست ملاقات با حاج محسن را دادیم ولی اجازه آن را ندادند. اما در دیداری که رییس زندان با ما داشت اعلام کرد که وضعیت جسمی حاج محسن مطلوب است و ما شکایت خود را از شرایط زندان به وی اعلام کردیم.

عاکف حیدرلی از اعضای حزب اسلام ،

علت اصلی این اعتراض و تجمع در اینجا، افزایش فشارها بر علیه دکتر صمداف است. در این تجمع اعضای حزب اسلام، روحانیون و نمایندگان فعالان اجتماعی و بشری شرکت دارند و ما از تمامی شرکت کنندگان در این تجمع تشکر و قدردانی می کنیم. اما ادامه ی این همه فشار  برای اینکه حاج محسن صمداف از عقاید خود دست بردارد نتیجه ای در بر نخواهد داشت. حمایت از عقاید دکتر صمداف وظیفه عمده و اساسی مومنین و مردم مسلمان ماست. انسان هایی همچون حاج محسن بخاطر عقاید خود تا پای جان نیز می روند و از مرگ هیچ هراسی ندارد.

01 (1) 02 (1) 03 (1) 04 (1) 05 (1) 06 (1) 08 (1) 09 11 12 13

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا