آذربایجاناخبارایرانعمومی

سفر هیات ایرانی به باکو و بررسی همسان سازی اسکله های بارگیری بنادر حاشیه خزر

راهکارهای همسان سازی اسکله های بارگیری بنادر حاشیه خزر در سفر مسئولان ایرانی به باکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سفارت کشورمان در باکو ،’کمال عبداللهی’ معاون فنی و مهندسی بندر امیرآباد در راس هیات 15 نفره شامل متخصصین این بندر ، سازمان بنادر و دریانوردی ، مهندسین ، طراحان ، مجریان و کارفرمایان پروژه احداث اسکله و پل متحرک مربوط به بارگیری کشتی های ‘رورو’ در بندر امیر آباد 16 الی 20 اسفند ماه جاری به باکو سفر و با مسوولان بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان دیدار کردند .
سفر هیات کارشناسی بندر امیرآباد به جمهوری آذربایجان در قالب توسعه هر چه بیشتر همکاری های حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر انجام گرفت .
جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده است بندر امیرآباد را مجهز به اسکله های بارگیری کشتی های رورو با ظرفیت حمل قطارهای ریلی کند .
با توجه به اختلاف فاصله میله های ریلی خط آهن کشورهای همسود با خط آهن سایر کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران و نیز فاصله بوژی های قطار ، ضرورت دارد اسکله های بارگیری کشتی های رورو در بندر امیرآباد قابلیت تغییر ریل قطار و بوژی آنها داشته باشد تا مورد بهره برداری متقابل برای کشورهای حاشیه خزر و خطوط آهن ایران قرار گیرد .
بنابراین برای تسهیل متقابل بارگیری کشتی های فعال در دریای خزر نیاز به همسان سازی و همگونی بین اسکله های بارگیری بنادر حاشیه خزر است که همه این مسایل در سفر هیات بندر امیرآباد کشورمان به جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
هیات کارشناسی بندر امیرآباد جمهوری اسلامی ایران در این سفر برای الگو برداری و همسان سازی در پروژه مذکور از برخی تاسیسات بندری جمهوری آذربایجان بازدید کرد .
با راه اندازی اسکله های بارگیری کشتی های
رورو با قابلیت حمل قطارهای ریلی در بندر امیرآباد ، خطوط آهن ایران به خط آهن کشورهای همسود وصل می شود و این کشورها نیز برای توسعه مراودات تجاری خود با استفاده از خط آهن ایران به آبهای آزاد دست خواهند یافت .
رئوف ولی اف رییس کشتی رانی جمهوری آذربایجان دیدار و مذاکرات با هیات بندر امیر آباد کشورمان را فرصت خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی فیمابین توصیف کرد .
وی افزود: راه اندازی اسکله های بارگیری بندر امیرآباد شرایط لازم را برای اجرای سایر پروژه های اقتصادی فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا