آذربایجاناخبارترکیهعمومی

سفر نخست وزیر ترکیه به جمهوری آذربایجان

نخست وزیر ترکیه احمد داوود اوغلو به جمهوری آذربایجان سفر رسمی کرد.در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف که با پرچم های دو کشور مراسم استقبال انجام شد.

به گزارش مرکز فرهتگی قفقاز احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه از فرودگاه توسط معاون نخست وزیر و چند تن از اشخاص مقامات جمهوری آذربایجان مورد استقبال قرار گرفت. همچنین سرود ملی 2 کشور نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه،احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه قبل از سفر رسمی به پایتخت جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران در فرودگاه آنکارا گفت: ما یک ملت در دو کشور هستیم این شعار سنتی بین دو کشور تثبیت شده است، این سفر یکی از اولین سفر های نخست وزیر ترکیه است.

نخست وزیر ترکیه خاطر نشان کرد که ما با هم برای توسعه و پیشرفت کمک کنیم.پروژه خط لوله گاز باکو-تفلیس- جیهون و باکو تفلیس قارص که منجر به تغییرات عمده در مطالعات حمل ونقل و انرژی اوراسیا می شود. این اقداماتی است که باکو از سواحل دریای خزر شروع کرده و از طریق ترکیه می تواند به کل جهان انرژی صادرنماید. این یکی از بزرگترین پروزه های موفق که از دستاوردهای گذشته خط لوله گاز است.حالا دستور کار سیاست تغییرات انرژی در اوراسیا شکل گرفته است.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا