آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی؛ لایحه منطقه آزاد اردبیل اردیبهشت در مجلس مطرح می شود

نماینده اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در قالب لایحه تشکیل هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید در اردیبهشت ماه جهت تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،صدیف بدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کلیات لایحه دولت در این زمینه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و امید می رود در صحن علنی مجلس نیز نمایندگان به آن رای مثبت دهند.
وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری، صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل مطرح بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خواهیم بود.
بدری همچنین درباره طرح احداث بندر خشک دراصلاندوز مغان نیز گفت: با توجه به موقعیت مرزی استان اردبیل بعنوان شاهراه ورودی به بازار بزرگ جمهوری آذربایجان و روسیه ایجاد بندر خشک می تواند به توسعه مراودات اقتصادی استان های شمال و شمال غرب کشور با کشورهای همسایه بیانجامد.
نماینده اردبیل با اشاره به روابط خوب دولت‌ های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: با راه اندازی بندر خشک شاهد توسعه مراودات اقتصادی بین دو کشورنیز خواهیم بود، با راه اندازی این بندر اردبیل بعنوان دروازه ورود به کشورهای حوزه قفقاز مطرح شده و به یکی از مناطق مهم و تاثیرگذار در امور تجاری تبدیل خواهد شد.
استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان می باشد. دو طرح منطقه آزاد تجاری ، صنعتی و نیز بندر خشک برای ایجاد در مناطق مرزی استان در مجاورت جمهوری آذربایجان پیشنهاد و از سوی دولت مصوب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا