آذربایجاناخبارایران

سفر رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی به آذربایجان

ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران روز پنجشنبه برای دیدار سه روزه به جمهوری آذربایجان سفر می کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سفر با وزیر فرهنگ و گردشگری ، مشاور رییس جمهوری در مسایل ملی، رییس اداره دولتی امور تشکلهای دینی، مسوولان اداره مسلمانان قفقاز، فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان و نیز رییس دانشگاه دولتی باکو دیدار خواهد کرد.
ابراهیمی با اشاره به سطح بالای روابط سیاسی و اقتصادی فعلی ایران و جمهوری آذربایجان، شش دیدار روسای جمهوری دو کشور ظرف دو و نیم سال پس از روی کار آمدن حسن روحانی و نیز امضای ۵۰ سند همکاری در این مدت و سفرهای متقابل مقامات بلندپایه را در روابط باکو و تهران بی سابقه خواند و در چنین شرایط بر ضرورت تعمیق روابط فرهنگی فیمابین تاکید کرد.
وی هدف از این سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی را بررسی راهکارهای بسط و گسترش مناسبات فرهنگی دو کشور دوست و همسایه عنوان کرد .
حضور در مراسم آغاز روزهای سینمای ایران در باکو از جمله برنامه سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان است.
روزهای سینمای ایران روز شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و نمایندگان محافل فرهنگی و هنری جمهوری آذربایجان در مرکز سینمایی نظامی گنجوی باکو آغاز می شود و در قالب آن چهار فیلم از جمله ‘ شیار ۱۴۳ ‘ ، حوض نقاشی’، ‘یک حبه قند’ و ‘امروز’ نمایش داده خواهد شد.
ابراهیم ابراهیمی با اشاره به این که در این سفر همچنین مقدمات برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران بررسی می شود، گفت، در این ارتباط قرار است معاون وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز به ایران سفر کند.
رایزن فرهنگی ایران در باکو افزود: با توجه به روابط سیاسی و اقتصادی خوبی میان ایران و جمهوری آذربایجان امید است با این سفرهای متقابل مسوولان فرهنگی ، خلاء موجود در حوزه فرهنگی بر طرف شود .
وی تصریح کرد، میان ایران و جمهوری آذربایجان در بخش فرهنگی از جمله در حوزه های فیلم، تئاتر، چاپ و ترجمه کتاب، شعر و ادبیات، موسیقی و سایر بخش های فرهنگی قابلیتهای همکاری فراوانی وجود دارد.
ابراهیمی اضافه کرد، مسوولان فرهنگی هر دو کشور برای بسط و گسترش همکاری عزم و اراده لازم را دارند و امیدواریم سفر رییس فرهنگ و ارتباطات اسلامی به جمهوری آذربایجان بتواند این رشد و گسترش در حوزه فرهنگی و هنری را تسریع کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا