آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

سفر رییس جمهوری ارمنستان به قره باغ

­آرمن سرکیسیان، رییس جمهوری ارمنستان روز یکشنبه دوم سپتامبر به مناسبت سال روز اعلام موجودیت جمهوری (خودخوانده) قره باغ ، به خان کندی مرکز این ناحیه سفر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی “نیوز” ارمنستان ، آرمن سرکیسیان با باکو ساهاکیان، رییس جمهوری ( خودخوانده) آرتساخ ( قره باغ ) دیدار کرد.
رییس جمهوری ارمنستان همچنین در مراسم ویژه بیست و هفتمین سال اعلام موجودیت جمهوری (خودخوانده)قره باغ کوهستانی ، آرتساخ، حضور یافت و به نماد یادبود جان باختگان جنگ قره باغ و استقلال آرتساخ ادای احترام کرد.
همچنین باکو ساهاکیان، رییس جمهوری خودخوانده قره باغ با انتشار پیامی تاکید کرد مردم قره باغ با اعلام استقلال در دوم سپتامبر ۱۹۹۲ سرنوشت خویش را در اختیار خود گرفته اند و زندگی شان براثر اعلام استقلال و آزادی تغییرات اساسی کرده و مسیر تاریخ شان عوض شده است.
ساهاکیان با تاکید بر اینکه ارامنه قره باغ بهای سنگینی را برای کسب استقلال پرداخته اند، بر تعهد آنها به انجام هر کاری برای تقویت استقلال خود تاکید کرده است.
همچنین نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با انتشار پیامی تاکید کرد امنیت قره باغ مورد توجه دائمی ارمنستان است و ارمنستان و قره باغ و دیاسپورای ارمنی شانه به شانه همدیگر حرکت می کنند و امروز به علت اتحادشان، قوی تر هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا