آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

سفر روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ایروان

روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در سفر به ایروان، با سرژ سرکیسیان، رییس جمهوری ارمنستان درباره آخرین وضعیت بحران قره باغ و حوادث اخیر در خط آتش بس نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «نیوز» ارمنستان، در دیدار ایگور پوپوف، استفان ویسکونتی و ریچارد هاگلند، روسای روسی، فرانسوی و آمریکا گروه مینسک با سرژ سرکیسیان، طرفین بر ضرورت پایبندی طرف های مناقشه قره باغ به تعهداتشان برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تاکید کردند.
طرفین دیدار کننده همچنین اجرای توافقات حاصل شده در سطوح بالا در مذاکرات حل بحران قره باغ را ضروری دانستند.
روسای گروه مینسک همچنین با ادوارد نعلبندیان، وزیر خارجه ارمنستان دیدار کردند.
نعلبندیان در این دیدار ، توجه روسای گروه مینسک را به حصول توافقی در نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ماه آوریل گذشته در مسکو جلب کرد و گفت : « وزارتخانه های امور خارجه روسیه و ارمنستان پس از آن دیدار ، بیانیه مطبوعاتی یکسانی را منتشر کردند، حال آنکه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تفسیر نادرستی را از آن توافق منتشر کرد که ظاهرا بر اجرای توافقات تاکید نمی کرد. »
نعلبندیان همچنین تاکید کرد که جمهوری آذربایجان به نادیده گرفتن بیانیه های روسای گروه مینسک مبنی بر حل مسالمت آمیز بحران قره باغ بی اعتنایی و با آن مخالفت می کند.
وزیر خارجه ارمنستان گفت : « روسای گروه مینسک در مقابل سیاست مخرب و تحریک آمیز جمهوری آذربایجان صرفا به انتشار بیانیه اکتفا نکنند و اقدامات آشکار برای جلوگیری از آن انجام دهند.»
پایگاه اینترنتی «نیوز» همچنین به نقل از وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ خبر داد نیروهای جمهوری آذربایجان طی چهارم تا دهم ژوئن ، ۲۵۰ بار با شلیک گلوله به سمت نیروهای ارمنی، آتش بس را نقض کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا