آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سفر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی به ترکیه

رئیس جمهور رژیم جعلی اسرائیل به دعوت همتای ترک خود به آنکارا سفر می کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد، اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور رژیم صهیونیستی قرار است به دعوت رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته از ترکیه دیدن کند؛ اما در بیانیه صادره، درباره اهداف سفر و محورهای احتمالی گفت وگوها چیزی گفته نشد.

این اولین دیدار یک رهبر رژیم صهیونیستی از ترکیه از سال ۲۰۰۸ میلادی بدین طرف است.

بنا به اطلاعیه صادره از سوی ریاست جمهوری ترکیه، هرتزوگ به همراه همسر خود به ترکیه آمده و در محل کاخ ریاست جمهوری مورد استفبال رسمی قرار خواهد گرفت.

اطلاعیه ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه سفر رییس جمهور اسراییل به ترکیه با هماهنگی نخست وزیری و وزارت خارجه اسراییل انجام می شود، محورهای گفت وگوها را” روابط طرفین و راههای توسعه این روابط با تکیه بر ظرفیتهای موجود” عنوان کرد.

رییس رژیم صهیونیستی بعد از پایان تماسهای رسمی در آنکارا در شهر استانبول با منتسبین جماعت موسوی ترکیه نیز دیدار خواهد کرد.

پس از انتخاب هرتزوگ به ریاست جمهوری، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با وی انتخابش را تبریک گفت. گفته شده ، این تماس تلفنی که بعد از سالها انجام شد، زمینه ساز سفر رییس رژیم صهیونیستی به ترکیه بوده است.

متعاقب تماس یاد شده و پس از ابتلای اردوغان و همسرش به کرونا  در ماه گذشته، هرتزوگ نیز در تماس تلفنی با اردوغان جویای احوال وی شد و اردوغان نیز بطور متقابل در حساب توویتری خود از وی تشکر کرد.

مجموعه ای از این تبادلات کلامی و توئیتری بهانه و زمینه ای شد تا دو طرف یخ های روابط خود را آب کنند و این درحالی است که ترکیه در طول یکسال گذشته درصدد بهبود روابط خود با کشورهای مختلف منطقه که بنا به دلایل مختلف در طول سالهای گذشته روبه تیرگی گذاشته بود برآمده است. در این راستا ترکیه روابط خود با امارات و عربستان سعودی را نیز بهبود بخشیده است.

لازم به یادآوری است، روابط سیاسی ترکیه و رژیم صهیونیستی متعاقب حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی و کشتار اتباع ترکیه روبه تیرگی نهاد و طرفین تا سالها از اعزام متقابل سفیر خودداری کردند. در پی اعزام متقابل سفیر و بهبود نسبی در روابط در ماههای گذشته برخی مسئولان بلندپایه ترکیه از جمله ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با مسئولان رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی دیدار کردند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا