آذربایجاناخبارعمومی

سفر دو تن از رهبران سازمان صهیونیستی آمریکا به باکو

­آبراهام کوپر، معاون سازمان صهیونیستی ” سیمون ویزنتال ” و جونی مور، نماینده جامعه ایوانجلیست ها، مسیحیان صهیونیست آمریکا در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف، رییس جمهوری این کشور دیدار کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان خبر داد : ” الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در ۲۶ نوامبر با روحانی های مشهور آمریکا، خاخام آبراهام کوپر و جونی مور، نماینده جامعه ایوانجلیست دیدار کرد. ”
خاخام آبراهام کوپر گفت : ” من در دوره شوروی به هنگام حضور در ( جمهوری سوسیالیستی) آذربایجان ، شاهد فعالیت آزادانه جوامع دینی بودم که این شرایط را حیدر علی اف رهبر عموم ملت ایجاد کرده بود. ”
خاخام آبراهام کوپر همچنین از ایجاد شرایط عالی برای فعالیت آزادانه تمامی جوامع دینی از جمله جامعه یهودیان در جمهوری آذربایجان تحت رهبری الهام علی اف ابراز خشنودی کرد.
الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر زندگی مسالمت آمیز نمایندگان تمامی جوامع دینی و خلق ها در جمهوری آذربایجان در طول تاریخ ، گفت: ” این سنت ها، قدمت چند قرنی دارند و در دوره استقلال نیز این روند تداوم یافته است . چندفرهنگ گرایی از اولویت های سیاست دولت جمهوری آذربایجان است و تساهل قومی و دینی در سطحی عالی تامین شده است. ”
رییس جمهوری آذربایجان گفت : ” تمامی این ها نتیجه سیاست های دولت و اراده ملت است. نمایندگان خلق ها و ادیان مختلف در جمهوری آذربایجان در شرایط دوستانه همانند یک خانواده زندگی می کنند و در توسعه جمهوری آذربایجان نقش دارند.”
الهام علی اف ابراز امیدواری کرد سفر آبراهام کوپر و جونی مور به جمهوری آذربایجان به تقویت هرچه بیشتر تفاهم و همکاری خدمت خواهد کرد.
در این دیدار تاکید شد مناسبات دوجانبه جمهوری آذربایجان و آمریکا در زمینه های مختلف با موفقیت در حال توسعه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا