اخبارگرجستان

سفر دبیر کل ناتو به گرجستان

‘ینس استولتنبرگ ‘دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ، موسوم به ناتو ،روز چهارشنبه برای دیدار دو روزه وارد گرجستان شد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ‘آپسنی ‘ گرجستان ، استولتنبرگ در این سفر با ‘گئورگی مارگولاشویلی’ رییس جمهوری ، ‘لوان ایزوریا’ وزیر دفاع و ‘داوید اوسوپاشویلی’ رییس پارلمان گرجستان دیدار خواهد کرد .
حضور در اجلاس شورای یورواتلانتیک در تفلیس و دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاههای گرجستان در پارلمان این کشور از جمله برنامه این سفر دبیر کل ناتو اعلام شده است .
این دومین سفر ینس استولتنبرگ بعنوان دبیر کل ناتو به گرجستان است و سفر قبلی وی در ماه اوت سال 2015 میلادی صورت گرفته است .
در این میان داوید اوسوپاشویلی رییس پارلمان و رهبر حزب جمهوری خواه گرجستان امروز ( چهارشنبه ) در حین سفر دبیر کل ناتو به این کشور ، بر ضرورت استقرار پایگاههای نظامی آمریکا در گرجستان تاکید کرد .
وی استقرار پایگاههای نظامی آمریکا در گرجستان را برای کشورش اهمیت حیاطی دانست .
همکاری های گرجستان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سال 1994 میلادی با پیوستن این کشور به برنامه ‘مشارکت برای صلح’ ناتو آغاز شده و پس از انقلاب مخملی سال 2004 میلادی در گرجستان همکاری های فیمابین تقویت یافته است.
در ماه اوریل سال 2008 میلادی در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در بخارست اعلام شد ، در صورت مطابقت با استانداردهای ناتو گرجستان می تواند در آینده عضو این نهاد نظامی باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا