اخبارترکیهعمومی

ترکیه‌ 14000 معلم را این بار به ظن ارتباط با پ.ک.ک برکنار می‌کند

نخست وزیر ترکیه گفته است که 14 هزار تن از معلمان این کشور به ظن ارتباط با پ.ک.ک در شرق و جنوب این کشور به زودی از کار معلق می‌شوند.

به گزارش قفقاز به نقل از  ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه به نمایندگان سازمان های غیردولتی و رهبران مذهبی در استان دیابکر گفت:‌ تخمین زده شده که 14 هزار معلم در منطقه، ارتباطاتی با پ.ک.ک دارند و این مساله باعث می شود تا این افراد در روزهای آتی از کارشان معلق شوند. تحقیقات در این زمینه آغاز شده است و ما با وزارت آموزش صحبت کرده‌ایم و به زودی این آموزگاران مظنون به ارتباط با پ.ک.ک از کار معلق می شوند و در سال تحصیلی جدید سر کلاس های درس حاضر نخواهند شد.

نخست وزیر ترکیه همچنین گفت: این آموزگاران با همان سرنوشتی روبرو خواهند شد که افرادی که با جنبش گولونیست ها در ارتباط بودند، روبرو شدند. آموزگاران جدید به زودی به جای آنها در مدارس به تدرس خواهند پرداخت.

دولت ترکیه به دنبال پاکسازی نهادهای دولتی از گروه‌های مخالف با خود است. علاوه بر پ.ک.ک که یک گروه تروریستی در ترکیه محسوب می شود، جنبش منتصب به فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه نیز در راس گروه‌هایی است که آنکارا به دنبال کنار زدن آنها است. تاکنون بیش از 50 هزار نظامی و کارمند دولتی به ظن ارتباط با گولن برکنار یا بازداشت شده‌اند.

این اقدامات دولت آنکار پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال جاری میلادی است که بیش از 250 کشته بر جای گذاشت و در آن گولن به توطئه چینی برای اجرای آن متهم شد.

ییلدیریم همچنین در جریان بازدید از نیروهای مرزبانی ترکیه در منطقه چوکورجه، واقع در استان هکاری به سربازان گفت که آنها باید در مقابل تروریست‌ها بایستند و از مناطق مرزی حفاظت کنند. ما هر اقدام تروریستی را در هرجای کشور که باشد، خنثی می کنیم. اگر چنین کاری را انجام ندهیم در معرض تهدید قرار می گیریم. دولت کارهای جامع و کاملی را برای تضمین امنیت کشور و مناطق مرزی در نظر گرفته است.

نخست وزیر ترکیه در ادامه صحبت هایش گفت:‌ ما مناطق مرزی را به کنترل در آورده ایم و این کار را در جریان عملیات در زمان کوتاهی انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا