آذربایجاناخبارایرانعمومی

نمایش توانمندی های دفاعی ایران در سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان

سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان با حضور ۲۸ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو افتتاح شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰ شرکت توانمندی های دفاعی خود را در زمینه های زمینی، هوایی، دریایی و پشتیبانی به نمایش گذاشته اند. جمهوری اسلامی ایران نیز برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان بخشی از توانمندی های خود را در سه غرفه به نمایش گذاشته است.«الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در نخستین روز از برگزاری این نمایشگاه با حضور در محل نمایشگاه از غرفه های کشورهای مختلف از جمله غرفه های جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و در جریان توانمندی های دفاعی کشورمان قرار گرفت.
«رضا مظفری نیا» معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع کشورمان در زمینه غرفه های ایرانی این نمایشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران محصولاتی در زمینه های هوایی ، دریایی و الکترو مخابرات ، بخش پهپادی و موتورهای هواپیما در حوزه صنایع الکترونیک و مخابرات و سامانه های الکترو اپتیکی همچنین در حوزه دریایی انواع شناورهایی دریایی را موفق شده است در این نمایشگاه مستقر کند در حالی که توانمندی های ما در حوزه های مختلف زمینی ، دریایی و هوایی ، زرهی به ویژه پدافند هوایی بسیار وسیع است.
وی ابراز امیدواری کرد در سال های آینده در نمایشگاه جمهوری آذربایجان یا دیگر نمایشگاه های منطقه ای این توانمندی ها را به نمایش بگذارند. «مظفری نیا» همچنین گفت: در مدت برگزاری این نمایشگاه زمینه ای فراهم شده است تا با مقامات وزارت دفاع و وزارت صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان درخصوص توسعه همکاری های دفاعی دیدار و گفتگو کنیم.
وی افزود: درپی سفر سال گذشته وزیر دفاع کشورمان به جمهوری آذربایجان تفاهم نامه ای بین دو طرف آماده و براساس آن مقرر شده است کمیسیون مشترکی شکل بگیرد امیدوارم در قالب این کمیسیون مراودات دفاعی دو طرف تقویت شود.
سومین نمایشگاه صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان تا پنجم مهر ماه در محل نمایشگاه های دائمی باکو دایر خواهد بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا