آذربایجاناخبارایرانعمومی

سرپرست هیات نظامی ایران:روابط نظامی به صلح و دوستی در منطقه خزر کمک می کند

«شهرام حبیبی»ناخدای یکم عرشه و سرپرست هیات اعزامی ایران به مسابقات جام دریا -۲۰۱۸ گفت : روابط در حوزه نظامی به توسعه روابط سیاسی و صلح و دوستی در میان کشورهای حاشیه دریای خزر کمک می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا ، حبیبی روز سه شنبه پیش از آغاز مسابقات جام دریا – ۲۰۱۸در نشست خبری مشترک با نمایندگان هیات های نظامی جمهوری آذربایجان ، روسیه و قزاقستان افزود: ایرن برای دومین سال متوالی در این مسابقات حضور دارد.
سبحان بکیراف سرپرست هیات جمهوری آذربایجان در این مسابقات نیز گفت : هدف عمده از برگزاری مسابقات جام دریا تحکیم صلح و دوستی میان کشورهای حاشیه خزر است.
سرگئی یکیمف سرپرست هیات اعزامی روسیه نیز از میزبانی جمهوری آذربایجان در این مسابقات تقدیر کرد و گفت : مسابقات جام دریا همواره در شرایط دوستی و حسن تفاهم برگزار شده و روسیه اهمیت خاصی برای آن قایل است.
همچنین کانات نیازبیک اف سرپرست هیات قزاقستان نیز گفت : قزاقستات با ناوگان ساخته شده در خود این کشور به مسابقات جام دریا – ۲۰۱۸ پیوسته است.
رقابت های جام خزر، از ۹ مرداد به مدت ۱۰ روز با شرکت یگان های شناور و ناوهای موشک انداز روسیه ، جمهوری اسلامی ایران ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،برای شرکت در « رقابت های جام خزر – ۲۰۱۸ میلادی» چهارشنبه گذشته در سواحل دریای خزر در باکو پهلو گرفتند.
تیراندازی به اهداف سطحی ، هوایی و انهدام مین ، کنترل صدمات و امداد و نجات در دریا از رشته هایی است که کشورهای شرکت کننده در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا