اخبارایرانگرجستان

پايان كار روزهای فرهنگی ایران در تفليس

به همت رایزنی فرهنگی كشورمان، روزهای فرهنگی ایران از دوم تا يازدهم مهر در تفلیس پايتخت گرجستان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در روزهاي فرهنگي ايران در تفليس، برنامه‌هایی همچون نمایشگاه عکس هفته دفاع مقدس، نمایشگاه لباس‌های سنتی اقوام ایرانی و صنایع دستی، موسیقی سنتی ایرانی با اجراي گروه «مهر آیین» اجرا شد. پایان‌بخش برنامه‌های اين جشنواره، اجرای موسیقی سنتی در سالن کنسرواتوری و موزه هنرهای کاربردی و محلی تفلیس، بود.

در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان گرجستان برگزار شد، ایرینا کوشوریدزه، رییس موزه هنرهاي كاربردي و محلي تفليس، ضمن قدرداني از رایزنی فرهنگی ايران براي برپایی جشنواره موسیقی سنتی، از علاقه مردم گرجستان به فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی سخن گفت.

وي همچنين ریشه‌های فرهنگی دو کشور را مهم‌ترین عامل در ایجاد این علاقه عنوان کرد.

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان نيز در این مراسم، اظهار امیدواری كرد كه برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک در آینده، موجب آشنایی بیشتر با فرهنگ و ریشه‌های تمدنی مردم دو کشور خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با اجرای این برنامه‌ها می‌توان زمینه‌های همکاری بیشتر را در حوزه فرهنگ فراهم كرد تا شاهد دستاوردهای ارزنده و ریشه‌دار و شکوفایی روابط و انجام برنامه‌های مشترک در آینده باشیم.

رایزن فرهنگی کشورمان سپس با اشاره به الگوپذیری موسیقی گرجستان از موسیقی اصیل ایرانی و زمینه‌سازی برای تأثیرات متقابل فرهنگی، گفت: زندگی با توجه به فرهنگ و شناخت تمدن و تاریخ، ارزشمند خواهد بود و دو کشور ایران و گرجستان، همواره موجب رشد و توسعه فرهنگی در منطقه قفقاز بوده‌اند و ظرفیت‌های موجود، حاصل همین تعاملات و پیشینه تاریخی درگذشته است.

كامران‌فرد در پایان سخنانش اظهار امیدواری كرد كه در آینده‌اي نزدیک و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با کمک فرهیختگان ايران و گرجستان، شاهد شکوفایی در عرصه‌های فرهنگی دو کشور خواهیم بود.

بنا بر اعلام اين خبر، مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان در حاشيه اين مراسم و در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی گرجستان، گفت: هنر، زبان مشترک تمام جوامع و کشورهاست و هدف ما از برگزاری جشنواره روزهای فرهنگی ایران در تفليس، عرضه هنر فاخر ایرانی و برقراری ارتباط بیشتر با فرهیختگان و هنردوستان کشور گرجستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا