اخبارترکیه

سران احزاب ترکیه سخنان اردوغان را محکوم کردند

سخنان رئیس جمهور تلاش برای فراهم کردن زمینه های کودتا در ترکیه است. یک بار دیگر رئیس جمهور کشور قانون اساسی ترکیه را نقض کرده است. اردوغان در تلاش است زمینه های دیکتاتوری خود را فراهم کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بعد از آن که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: «چه بخواهید و چه نخواهید سیستم حکومتداری در کشور تغییر پیدا کرده است». واکنش ها به این سخنان در محافل سیاسی بالا گرفته و سیاستمداران احزاب اپوزیسیون ترکیه به این سخنان واکنش تندی نشان داده اند.

در همین راستا، دنگیر میر مهمت فرات، نماینده شهر مرسین در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرده است: در ترکیه هیچ تغییر رژیمی وجود ندارد. سخن گفتن از تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه محلی از اعراب ندارد. زمانی که رئیس جمهور ترکیه این اظهارات را عنوان می کند از قانون اساسی اطلاعی ندارد. سخنان ایراد شده از جانب رئیس جمهور کشور توهین به پارلمان ترکیه است. رجب طیب اردوغان در حال نادیده گرفتن قانون در کشور است.

آلتان تان، نماینده اسلام گرای شهر دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها نیز در اظهاراتی عنوان کرده است: تغییر سیستم حکومتداری در کشور تنها توسط اراده ملت میسر است.
آتیلا کایا، معاون حزب حرکت ملی ترکیه، در اظهاراتی عنوان کرده است: این اظهارات نشان داد که مهمترین معضل ترکیه رئیس جمهور این کشور رجب طیب اردوغان است. این سخنان به معنی نادیده گرفتن قانون اساسی ترکیه است و باعث سوق دادن ترکیه به هرج و مرج خواهد شد. اظهارات رئیس جمهور ترکیه برای ترکیه یک تهدید بالقوه است.

سزگین تانری کولو، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان طی اظهاراتی با اشاره به سخنان اردوغان گفت: اردوغان در تلاش برای بیان کردن این مسئله است که من به قانون اساسی ترکیه عمل نخواهم کرد. این سخنان تلاش برای فراهم کردن زمینه های کودتا در ترکیه است. یک بار دیگر رئیس جمهور کشور قانون اساسی ترکیه را نقض کرده است. اردوغان در تلاش است زمینه های دیکتاتوری خود را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا